В екипа на Маруся във Формула 1 се надяват на сериозна промяна в представянето си благодарение на новото си сътрудничество с Ферари. Спортният директор на екипа Греъм Лоудън заяви, че работата със Скудерията ще помогне да се направи огромна стъпка напред в работата.
Тимът от Бенбъри сключи договор с отбора от Маранело за доставка на двигатели, които този сезон ще са напълно нови.
Лоудън не смята, че промените в правилата ще изравнят възможностите на екипите, но според него те може да позволят на Маруся да гони отборите в средата на колоната.
– Мисля, че промените ще донесат голяма разлика. Ферари са много, много професионален екип и е абсолютно удоволствие да се работи с тях. Вълнувам се изключително много както за агрегатите, така и за допълнителния ни общ труд. Те са много съзидателни, помагат ни, притежават огромни познания и опит и ние имаме полза от това. Новите двигатели са огромно предизвикателство, но нямаме нищо против него, тъй като го посрещаме с толкова силен партньор – обясни Лоудън пред Скай Спортс.
В Маруся се надяват да са готови за първия предсезонен тест, който стартира на 28 януари на пистата Херес в Испания. Лоудън обаче е поредният, който отбеляза колко сложно е да създадеш изцяло нов болид за толкова кратък период от време:
– Трудно е, но в F1 идеята е да е трудно. Няма значение колко хора има в отбора, в крайна сметка правилата са едни и същи за всички. Ние не разполагаме с ресурсите да си спестим някои проблеми, каквито имат други тимове, но подхождаме по различен начин и се стараем да ги решаваме.
Маруся потвърдиха Макс Чилтън миналия уикенд, след като малко се забавиха с обявяването на втория си пилот. Оставането на британеца обаче означава, че отборът ще продължи да работи със същите пилоти като през 2013 г.
– Макс ни показа миналия сезон малко от това, което може да направи – особено след лятната пауза имаше забележителен напредък. Изправи се срещу съотборник с повече опит, но подобри скоростта и издръжливостта си. Бяхме впечатлени как се учи и прогресира непрекъснато, във всяка тренировъчна сесия и надпревара, така че сме щастливи да остане с нас през 2014-та – напълно заслужено. Той бе чудесен в това да се опази от неприятности. Няколко пилоти се озоваваха в центъра на инциденти, но Макс не бе един от тях – добави Лоудън.