Екипът на Маруся ще използва система KERS за първи път през 2013 г. Тя ще бъде доставяна от Уилямс.
Маруся и Испания Рейсинг са последните отбори във Формула 1 без KERS в автомобилите си. Катерам се състезават със система от Рено този сезон. Тимът от Бенбъри обаче има желание да направи следващата крачка в развитието си и предприема съответните действия.
Взимането на KERS за 2013-та бе потвърдено от техническия консултант на Маруся Пат Саймъндс.
– Да, ще използваме KERS догодина. Планираме да адаптираме системата, която те имаха в колите си, още докато бяха още с двигатели Косуърт и все още работят с нея, след като взеха агрегати Рено. Устройството за нас ще е развитие на тези системи. Останахме много впечатлени от нивото на специалистите, ефективността и теглото на KERS-а. С Уилямс е удоволствие да се работи както чисто технически, така и по комерсиалната страна на нещата – обясни Саймъндс.
Тимът ще продължи да се състезава с двигатели Косуърт. Техническият консултант на отбора заяви, че в Бенбъри са доволни от работата си с доставчика на агрегати.
– Работим заедно за подобрения по разрешените от правилата аспекти. Концентрирани сме върху управляемостта на мотора и по-качествено представяне в комбинация с шасито – допълни той.
Саймъндс отговаряше за голяма част от промените в техническия департамент на Маруся, а от там – за конструкцията и развитието на автомобилите.
Отборът прави аеродинамичните си изследвания в сътрудничество с Макларън – за първи път от създаването си, след като в началото бившият главен конструктор Ник Уирт бе убеден, че е в състояние да направи достатъчно добър болид и само с компютърни симулации.
– Трябва да постигнем напредък във всички аспекти. Един отбор е толкова добър, колкото най-слабата му част. Но по отношение на представянето основната ни цел е да подобрим аеродинамиката. Много съм доволен от регистрирания досега прогрес и вярвам, че сме в състояние да продължим работата си по същия начин. Идеята ни е през 2013 г. да надграждаме на тази здрава основа, като същевременно не пренебрегваме механиката на автомобила. Тепърва ще трябва да свикваме да работим с KERS, но според мен можем да постигнем съществен напредък през 2013 г. – каза още Саймъндс.
Подробности за развитието на Маруся и представянето на отбора досега през сезона ще може да намерите в следващия брой на списание ClubS1 (153) в специален разговор с Тимо Глок.