И Фелипе Маса е в центъра на вниманието на италианските медии точно преди началото на сезон 2010 г. във Формула 1. След като преди дни бразилецът разговаря със запалянковци онлайн, сега излезе негово интервю в Кориере дела Сера на Ариана Равели, разпространено от Скудерията.
– Готов ли си?
– Има добри сигнали. Ние сме отборът, направил най-много обиколки, а и времената ни бяха добри.
– Наблюдаваше ли съперниците?
– Разбира се! Винаги сравняваме с другите – не само крайните времена, но и темпото в състезателна симулация, като например с кои точно гуми Ред Бул правят конкретно излизане, кои предпочитат в други условия. Резултатът [от наблюденията] е, че има много конкурентоспособни екипи: Ред Бул, Макларън, Мерцедес, може би Уилямс. И ние, със сигурност.
– Шумахер, който ти е приятел, заяви, че не може да спечели в Бахрейн, но след това се поправи. Ти какво мислиш?
– Той е силен, може да побеждава. Но същото важи и за нас.
– Шуми е от малкото пилоти, доволни от по-малкото тестове…
– Ако аз бях на 41 години, и аз щях да съм [доволен], но аз съм на 28 и затова е различно.
– Имаше ли нещо по другите автомобили, което би искал да има в твоя?
– Има множество детайли, но след като не знам данните от аеротунелите, не мога да коментирам. Мерцедес са с различен нос, който изглежда добре; Макларън-ът е странен… В крайна сметка важното е какво ще проработи.
– Някои нови отбори имаха проблеми, но ще са на пистата?
– Надявам се да не представляват опасност. Има 6-7 отбора, които са на по секунда едни от други, докато тези екипи са 4 секунди назад. Не е добре за спорта, както и за тях самите: все едно има две различни серии. Те ще страдат. И ние покрай тях, когато се окажат пред нас по време на квалификация.
– Квалификацията пак ли ще е толкова важна, колкото досега? Изпреварванията невъзможни ли са?
– Не, няма да се промени кой знае какво. Ако колата ти е с много гориво на борда, ситуацията ще е трудна за гумите и възможността за допускане на грешки ще е по-висока, а този, който е зад теб, ще се възползва.
– Справянето с гумите ли ще е техническият ключ този сезон?
– Зависи от пистата: на някои износването е по-високо и смяната на гумите е важна.
– Консумацията: какво може да направи пилотът?
– Можем да влияем на това дали да се изразходва повече или по-малко гориво. Пример – ако има 15 обиколки до финала, а разполагаш с повече бензин в колата от необходимия, тъй като си се движил в трафик, имаш възможност да натиснеш повече и да вдигнеш разхода.
– Ти си ветеран в отбора.
– Това не го бях чувал преди…
– Времето си върви: като ветеран как усещаш желанието на отбора да побеждава? Не би могъл да сбъркаш.
– Моментът е особено важен за нас след ужасяваща година и труден период заради политиката. Наистина искаме да се представим добре в тазгодишния шампионат. За мен бе още по-сложно заради катастрофата ми. Сега съм концентриран, готов съм на 100%.
– Не смяташ ли, че ако се обърка едно състезание ще кажат, че не си стария Фелипе?
– Някой може и да го каже. Очаквам го и не се притеснявам особено. Въобще не ми пука.
– Какво се промени с идването на Фернандо Алонсо?
– Говорим си на италиански. Освен това спорим на италиански!
– Всички помнят как спорите от Нюрбургринг през 2007 г.! Но обещахте, че няма да се повтаря…
– Имаме много общи неща – начин на живот, манталитет. Това е добре и за екипа, който притежава същия начин на мислене.
– Видял ли всички онези фенове на тестовете в Испания? По-запалени ли са от тези в Бразилия?
– Беше чудесно. Но съм сигурен, че ако имаше изпитания в Италия или Бразилия и цената [на билетите] бе добра, щеше да има много хора.
– Вече изминаха три месеца – какво означава за теб да си баща?
– Фантастично е. Влюбен съм във Фелипиньо, съпругата ми всеки ден ми изпраща снимки. Той е страхотен, гледа ме, усмихва се. Добричък е, дава ми да разбера какво иска. Решителен е. И има повече коса от мен.
– Този опит промени ли те?
– Трябва да работя повече. Сега имам син, който трябва да храня. Но когато съм в колата не мисля, че ще съм по-бавен.
– Неделя в Бахрейн: само ако победиш ли ще си щастлив или ще е достатъчно да си близо до съперниците, като се има предвид последното състезание през 2009 г.?
– Последната надпревара не означава нищо. А и аз дори не бях там. Това е нов старт за мен, за всички. Започваме всичко от начало. Ще съм щастлив, ако съм направил добро състезание и още по-щастлив, ако съм спечелил.