Фелипе Маса остана най-бърз в първия ден тестове на пистата Рикардо Тормо до Валенсия днес. Бразилецът изпревари с новото Ферари F10 Педро де ла Роса (BMW Заубер) и Михаел Шумахер (Мерцедес Гран при). Седемкратният световен шампион за малко не предизвика сензация с най-добро постижение, но времето му бе анулирано заради пресичане на шикан.
Само в Мерцедес караха и двамата пилоти на отбора, докато за останалите отбори изпитанията проведе по един състезател. Единственото прекъсване за деня предизвика Барикело, който излетя от един от завоите на пистата, за късмет без да повреди новия си Уилямс. Усещанията за всички обаче бяха нови заради променените автомобили. При Шумахер ситуацията бе още по-интересна.
– Внезапно виждах старата си кола (Ферари – б.р.), а не седях в нея и чувството бе странно – призна германецът.
Маса от своя страна отбеляза, че за него е не по-малко необичайно да види сребърен болид с позната червена каска зад волана.
– Но ще свикнем – философски заключи бразилецът.
Фелипе работи по основни настройки на F10 и проучва поведението на новите гуми на Бриджстоун, като направи общо 102 обиколки за деня. Утре той продължава с изпитанията преди в кокпита в сряда да седне Фернандо Алонсо.
В BMW Заубер пък останаха доволни от издръжливостта на С29, тъй като това позволи да изпълнят изцяло програмата си.
– Освен това болидът отговори добре на промените [в реглажите] – допълни Де ла Роса. – За мен освен това денят бе време за свикване и с автомобила, и с хората в екипа.
И двамата пилоти на преродените Сребърни стрели се чувстваха удобно в новия MGP W01, макар позицията на Нико Розберг да бе по-ниска и той да не виждаше добре пистата на моменти. Все пак проблемът ще се разреши в следващите дни
– Приоритетът ни днес бе да се уверим, че новата ни кола функционира правилно, да дадем време на състезателите си да се аклиматизират към нея – коментира шефът на отбора Рос Браун.
Обща проверка на системите в Рено R30 проведе и Роберт Кубица, който утре започва работа по баланса на колата. Целта е отборът да разбере по-добре цялостното поведение на болида.
– Вече започнахме да изучаваме R30 – какво й харесва, как се държи с по-тесните предни гуми – обясни главният рейс инженер Алан Перман. – След това прегледахме износването на спирачките, чието представяне ще е ключов фактор с оглед на многото гориво в началото на надпреварите.
Резултати след края на първия ден тестове на пистата Рикардо Тормо (Испания):
1. Маса Ферари 1:12.574 мин
2. Де ла Роса BMW Заубер 1:12.784
3. Шумахер Мерцедес 1:12.947
4. Розберг Мерцедес 1:13.543
5. Пафет Макларън 1:13.846
6. Барикело Уилямс 1:14.449
7. Буеми Торо Росо 1:14.762
8. Кубица Рено 1:15.000