Начало Автомобилни новини Maserati GranTurismo и GranCabrio ще се произвеждат в Модена

Maserati GranTurismo и GranCabrio ще се произвеждат в Модена

54
0
Maserati GranTurismo и GranCabrio

„Новият GranTurismo“ ще се завърне в историческата фабрика на марката от завода Мирафиори в Торино, където се сглобява в момента. Неговата версия Folgore е първият автомобил в историята на Maserati с изцяло електрическо задвижване.

Вече повече от 80 години Модена, перлата на „долината на моторите“, е дом на Maserati и нейния символ тризъбеца. След тържественото отбелязване на 110-годишнината на марката заводът на виале Чиро Меноти има още един повод за празнуване: Моделите Maserati GranTurismo и GranCabrio се завръщат у дома. От края на 2025 г. те отново ще се произвеждат във всичките си версии в историческата фабрика в Модена.

Заводът в Модена се отличава с авангардни технологии и висококвалифициран персонал. Той винаги е играeл ключова роля в индустриалното наследство на марката. Това е едно от най-модерните предприятия от този вид в страната, произвеждащо суперспортни автомобили като MC20. Спортното купе блести с екстремни характеристики (максимална скорост над 326 км/ч и ускорение 0 – 100 км/ч за 2,88 секунди). Кабриоверсията MC20 Cielo и новият GT2 Stradale също са оборудвани с двигателя Maserati Nettuno. Версията на GT2, легална за движение по пътищата, съчетава високи динамични качества и комфорт. Състезателният вариант върна „тризъбеца“ на пистата и го изведе до победа в състезания с автомобили със закрити колела.

Авангардният двигател Nettuno

Всичко това се постига благодарение на емблематичния V6 двигател Nettuno, който в тази конфигурация достига мощност 640 к.с. (471 кВт). Той прави GT2 Stradale най-мощния Maserati с двигател с вътрешно горене, подходящ както за писта, така и за пътя. Двигателят Nettuno е създаден, разработен, проектиран и изцяло произвеждан от Maserati в историческите сгради с червени тухли. Той използва заимстваната от Формула 1 технология Maserati Twin Combustion (MTC) с предкамерно запалване.

Производството на GranTurismo и GranCabrio в завода в Модена е планирано да започне през четвъртото тримесечие на 2025 г. То ще отбележи нова важна крачка в рамките на Годината на тризъбеца. Юбилеят чества създаденото преди 100 години лого – символ на върховите постижения на Maserati по света. А догодина марката ще празнува вековно присъствие в автомобилните състезания. Още през 1926 г. Maserati Tipo 26 – първият автомобил с тризъбец на предния капак – участва и побеждава (в своя клас) в Targa Florio с Алфиери Мазерати зад волана.