Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Маси опроверга предположението на някои пилоти от F1, според които състезателните правила...

Маси опроверга предположението на някои пилоти от F1, според които състезателните правила са много неясни

3046
0
Люис Хамилтън, Макс Верстапен, Ред Бул, Мерцедес
Люис Хамилтън и Макс Верстапен; снимка: Пирели

Състезателният директор на ФИА Майкъл Маси опроверга предположението на някои пилоти от F1, които твърдяха, че състезателните правила са много неясни след спорния инцидент между Верстапен и Хамилтън в Бразилия.

Стюардите в южноамериканската страна решиха да не разследват контакта между претендентите за титлата. Тогава Макс се защити от Люис на четвърти завой като спря твърде късно и така двамата състезатели се озоваха в зоната за сигурност.

Мерцедес поискаха преразглеждане на това решение, но молбата им бе отхвърлена. Решението за този казус излезе по време на пресконференцията на Кристиан Хорнер и Тото Волф в Катар. Според директора на Асоциацията на пилотите от F1 Джордж Ръсел резултатът от дискусията е много неясен. Неговото мнение бе подкрепено от Карлос Сайнц, Себастиан Фетел и Люис Хамилтън. Други състезатели коментираха, че маневрата на Верстапен вече е разрешена, но изглежда никой не е напълно сигурен в това.

Маси не се съгласи със заключението, че пилотите не са знаели коя маневра е позволена и коя не е.

„Не мисля, че им беше ясно какво трябва да се очаква. Според мен някои от тях са съгласни, други не са. И това ще продължава да се случва и в бъдеще“.

„Дадохме им някои общи насоки, но също така бяхме много сигурни относно факта, че всеки един случай ще бъде оценен по същество“.

Първоначалните коментари на състезателния директор след случката в Бразилия показват, че последствията от този контакт могат да повлияят на резултата. Въпреки това ФИА по-рано посочи, че не трябва да е така.

Той каза, че нито Верстапен, нито Хамилтън са загубили точки в Бразилия и това е било аргумента на стюардите да прилагат принципа „нека да се състезават“.

„Има комисия от независими стюарди, противно на това, което много хора си мислят. Аз не съм този, който стои там като съдия и жури. Имаме наблюдение и група от стюарди, които преглеждат всеки инцидент. И тогава, както видяхме, те определят дали си заслужава да има разследване. Ако го направят, тогава се разследва и след това се определя дали има нарушение или не“.

Също така Маси твърди, че ролята на ФИА като регулатор я прави лесна мишена за критики, особено в такава интензивна битка за титлата между Хамилтън и Верстапен.

„Няма регулатор в света, който да е популярен. Ако си рефер или регулатор на който и да е спорт, това е част от ролята, която изпълняваме. От наша гледна точка винаги ще има малки разлики.“

Той също така отхвърли предложенията за минали решения, взети въз основа на подобни контакти, които не са били валидна точка за сравнение.

„Всеки един инцидент е различен и има своите леки нюанси. Много пъти е имало опити да се прикрие един инцидент. Анализът във всеки един случай е точно такъв, като се разглеждат всички обстоятелства за деня“, обобщи Майкъл Маси.