Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Маси няма да толерира в бъдеще спирания като това на Верстапен след...

Маси няма да толерира в бъдеще спирания като това на Верстапен след финала

6771
0
Макс Верстапен; Ред Бул
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Рейс директорът на ФИА Майкъл Маси отправи предупреждение след Гран при на Щирия, че няма да толерира в бъдеще поведение като това на Макс Верстапен веднага след финала на състезанието. Нидерландският пилот намали и почти спря под питуола на тима си Ред Бул. След това превъртя гумите преди да потегли отново.

„Разговарях с отбора веднага и им казах, че подобно нещо няма да бъде толерирано в бъдеще“, заяви Маси

Такива действия биха могли да донесат наказание, ако бъдат счетени за опасни. В правилата има точка 43.3, според която победителят има право да празнува, но по начин, който не застрашава никого. Спирането на старт-финалната права веднага след карирания флаг не е безопасно, тъй като идващите отзад автомобили не знаят, че там има кола.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

Маси обърна внимание и на реплика от страна на Тото Волф, който се присмя на Макларън за оплакването им от завъртането на Валтери Ботас в питлейна по време на петъчните тренировки миналата седмица

„Крайно забавно е колко бързо някои спортни директори скачат към радиото на Маси и си измислят някакви сценарии за Армагедон. Хубаво е, че сега тази комуникация е отворена и всички можем да се посмеем“, заяви Волф.

Рейс директорът отбеляза, че стюардите всъщност не слушат разговорите му с отборите.

„Те не чуват и екипите по време на състезанието. Нямат достъп точно до тази комуникация. Искам да подчертая, че при инциденти като обсъждания моментално уведомявам всички екипи, че е започнало разследване. Честно казано, щях да помоля стюардите да разгледат ситуацията дори от Макларън да не бяха казали нищо“, обясни Маси.

Рейс директорът на ФИА каза още, че не е имало никаква нужда да се разследва инцидентът между Шарл Льоклер (Ферари) и Пиер Гасли (Алфа Таури) в началото на състезанието. Подобни ситуации по време на първа обиколка рядко предизвикват допълнителни действия, тъй като се взима предвид колко близо са колите при старт и борбата им за позиции.