Масов протест на автомобилните ни пилоти в подкрепа на Българска федерация по автомобилен спорт (БФАС) имаше днес пред Министерството на младежта и спорта.
Наскоро стана ясно, че БФАС, която администрираше автомобилния спорт в последните няколко месеца, остава без права. Последното стана факт след решение на Върховния административен съд (ВАС) за спиране на изпълнението на заповедта на бившия министър на спорта Радостин Василев, според която лицензът на АФБ бе отнет и след това даден именно на БФАС.
Десетки от водещите ни настоящи и бивши пилоти заедно с екипите си се събраха днес пред Министерството със своите състезателни автомобили и в продължение на няколко часа изразяваха шумно своята подкрепа към БФАС. Сред тях бяха Стефан Стоев, Николай Златков, Ясен Попов, Даниел Попов, Йордан Атанасов, Иван Влъчков, Ива Русинова, Алекс Язов. На събитието дойде и председателят на БФАС Румен Дунев.
В 13:30 часа той, заедно с хора от екипа си, бе приет от Министъра на спорта Весела Лечева, за да изложи своята гледна точка, фактите, за да бъде направен опит да се постигне някакво решение поне сезонът, който започна през август, да бъде довършен в следващите няколко седмици.
Срещата продължи 1 час и половина, но след края й стана ясно, че за жалост такова не е намерено.
По думите на Лечева, Министерството не може да не се съобрази със заповедта на ВАС. А това означава, че БФАС е със спрени права и няма да може да организира оставащите надпревари до края на сезона в различните дисциплини. Съответно сезонът за тази година ще бъде нулев и шампиони няма да бъдат излъчени. А това ще се случи за първи път в историята. Лечева от своя страна покани представители на БФАС и АФБ на обща среща следващата седмица.
Дунев заяви, че първо ще изчака окончателното решение на съда относно казуса коя федерация трябва да има лиценз, който трябва да бъде взето в следващите месеци, тъй като такова за момента няма. И след това ще се бори със всички законови средства БФАС да получи отново лиценз. Според Румен, най-голямото предимство на неговата федерация е, че има подкрепата на мнозинството от пилотите у нас.
До излизането на окончателно решение на съда, БФАС ще продължава да работи усилено по избор на комисии, ревизия на правилници, изготвяне на техническите правила и спортен календар.