Начало Избрани Матиас Лауда: Перес не може да запази мястото си. Пиастри: Малко боли...

Матиас Лауда: Перес не може да запази мястото си. Пиастри: Малко боли – бях толкова близо до победа

4289
0
Оскар Пиастри, Серхио Перес
Оскар Пиастри и Серхио Перес; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Представянето на Серхио Перес нанася допълнителни вреди на Ред Бул в момент, когато изглежда тимът от Милтън Кийнс ще има по-сериозна опозиция в повече стартове, отколкото в предишни сезони. Мексиканският пилот не бе на достатъчно добро ниво и през изминалия уикенд в Австрия, където в крайна сметка финишира седми. Съотборникът му Макс Верстапен бе две места напред – пети, след като удари Ландо Норис и получи наказание от 10 секунди за това. Норис не завърши състезанието, но пък съекипникът му Оскар Пиастри се качи на подиума. Това също подчерта проблема с представянето на Перес, който изобщо не е дори близо до Верстапен и получи нови критики през изминалите дни.

„Отборът на Ред Бул щеше да е някъде сред просто участващите в шампионата ако имаше двама пилоти като Серхио Перес в настоящата форма на Серхио“, посочи Мартин Брандъл

„На Макс му се налага наистина да влага всички – да използва целия си талант в квалификация, при стартиране, в състезание, управление на гумите. Трябва да извлича всяка капка от уменията и природните си дадености“, допълни бившият F1 пилот и настоящ телевизионен коментатор.

Синът на Ники Лауда Матиас, който задължително присъства на пистата Ред Бул Ринг при провеждането на F1 състезание там, стигна дори по-далеч. Според него Перес не би трябвало да си запази мястото при подобно представяне, въпреки че има договор.

„Хронометърът не лъже. Във Формула 1 трябва да карат най-добрите пилоти. А в Ред Бул, където през последни три години разполагат с най-добрата кола, се очаква да има състезател, който е в състояние да се движи близо до №1 пилота. Две-три десети разлика е напълно в реда на нещата. Но цяла секунда на толкова къса писта е огромно изоставане“, посочи Матиас Лауда.

„Аз съм в света на автомобилния спорт от дълго време. Със сигурност не съм толкова успешен пилот, колкото е Перес. Но златното правило е, че ако си на секунда зад съотборника си, то не може да си запазиш мястото.“

„Няма значение в кой шампионат си – DTM, първенството за спортни автомобили или Формула 2. Една секунда разлика със съекипника означава, че нямаш място в отбора за следващия сезон“, каза още Матиас Лауда.

Кристиан Хорнер заяви по време на уикенда в Австрия, че досегашният принос на Перес за отбора му е гарантирал мястото за догодина.

„Разбира се, винаги има натиск за добро представяне. Това не зависи от контрактите, чийто подробности няма да обсъждаме. Чеко е наясно в какъв бизнес е. Знае какво е наблюдението – особено, когато кара кола, която печели толкова състезания и има такова представяне с другия пилот. Това е Формула 1 и напрежението винаги съществува. Медиите започват да задават въпроси и е много лесно да се изгубиш във всичко това“, обясни Хорнер.

Същевременно Оскар Пиастри спаси положението в Макларън след отпадането на Норис. Австралиецът дори съжаляваше накрая, че не е спечелил

„Да, в цялата ситуация има много „ако“ и „може би“, още от събота е така. Знам, че това е едва четвъртият ми подиум в F1, но малко боли, че бях толкова близо до победа. Въпреки това взехме много добри точки. Според мен бяхме много силни през втората част на състезанието и се радвам на подиума. Освен това смятам, че сме наистина в борбата“, коментира Пиастри.

„В квалификацията в крайна сметка стъпих малко настрани и това си е моя грешка. Видях доказателството. Явно хеликоптерът е снимал само мен. От тази гледна точка решението (за санкция) е доста спорно и ме нарани сериозно. Затова бях толкова надъхан от началото на състезанието. Стартът ми не бе най-добър, но видях пролука от външната страна и натиснах късно спирачките. Не виждах точно къде е Чеко отвътре. Не мислех, че е толкова близо до Шарл [Льоклер] и очевидно тримата се скупчихме във връхната точка на завоя. Аз извадих късмет. Имах известни щети, но нищо сериозно. По-късно в обиколката имаше още малко контакт с Чеко. Да, доста събитие по време на това състезание. До края натисках, опитвах да се върна на подиума, когато изведнъж се оказах може би дори с възможност за победа! Дадох всичко от себе си. Мисля, че изхвърчах веднъж-дваж в опитите си да настигна Джордж [Ръсел]. Опитах“, добави Пиастри.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by McLaren (@mclaren)