Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер: Смятам, че V10 двигателите биха били страхотни

Льоклер: Смятам, че V10 двигателите биха били страхотни

973
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер, снимка: Ферари

Шарл Льоклер се изказа в подкрепа на връщането на V10 двигателите в близко бъдеще. Пилотът на Ферари вярва, че използването на тези мотори „би било страхотно“. Негови колеги пък изразиха скептицизъм относно новите V6 агрегати, но от друга страна не вярват, че преминаването към V10 ще бъде най-правилното решение.

Темата за връщане на V10 двигателите беше повдигната от Мохамед бин Сулайем в края на февруари. Президентът на ФИА призна, че би се радвал отново да види автомобилите от F1 отново да бъдат задвижвани от тези легендарни агрегати.

По време на уикенда в Китай Николас Томбазис потвърди, че е отворен към дискусии за V10 двигателите. На Сузука пък стана ясно, че този уикенд ФИА ще проведе среща с производителите на двигатели. По време на нея Бин Сулайем ще обсъди въпроса за бъдещето на двигателите в F1. Той също така иска да разбере дали производителите подкрепят предложението за преминаване към V10

По-късно днес ще бъде обсъдена идеята за бъдещето на задвижващите системи в F1. На срещата ще има представители на всички настоящи производители в световния шампионат- Ферари, Мерцедес HPP, Рено и Ред Бул Пауъртрейнс. Хонда също ще присъства на срещата, както и Ауди. Кадилак също може да има свой представител. Американците обаче планират да използват собствени силови агрегати най-рано от 2028 г. Това означава, че те нямат да имат участие в това гласуване.

По време на вчерашните срещи с медиите Шарл Льоклер изрази подкрепата си относно връщането на V10 двигателите. Той също така призна, че е не е много ентусиазиран относно новите технически правила за 2026 г.

„Определено мога да ви кажа какво мисля“, сподели Льоклер.  „Смятам, че V10 двигателите биха били страхотни. Това, което видях за следващата година, е нещо, което не е особено вълнуващо за мен. Мога да кажа, че повечето от нас споделят същото мнение. Може би някои ще бъдат по-гласовити от други по различни причини.“

„Според мен всички сме съгласни, че V10 ще бъде много по-добро решение“, добави пилотът на Ферари.

Льоклер е категоричен, че по-голямата част от F1 пилотите подкрепят завръщането на V10. От друга страна той призна, че той и колегите му не участват в тези дискусии.

„Наистина, ще се съобразим с това, което ни се каже. Не мисля, че като пилоти имаме думата в този вид дискусии. Ясно е, че това, което разглеждаме в момента, не е страхотно.“

„Това важи не само за състезанията, а и за всичко останало. Новите агрегати са доста сложи дори по отношение на безопасността. Това са все неща, които ФИА ще разгледа, но не знам дали има достатъчно време да се справим с всичко това.“

„Според мен тези решения вече са направени и трябва да се справим с тях по най-добрия възможен начин. Нашата цел ще бъде да бъдем възможно най-конкурентоспособни. Но от гледна точка на пилота това не няма да бъде толкова вълнуващо“, заключи Шарл Льоклер.

Льоклер не е единственият пилот, който изразява притеснения относно новите силови агрегати. В този списък влиза още и бившият му съотборник Карлос Сайнц

„Нямаше да подкрепям твърде силно завръщането на двигателя V10, ако ми харесваше това, което виждам за 2026 г.“, каза Сайнц. „На мен наистина не ми харесва това, което ще бъде през 2026 г. по отношение на това, което ще прави автомобилът, двигателят и начинът, по който ще работи всичко. Затова бих казал, че искам двигател V10 с няколко корекции възможно най-скоро.“

Но от друга страна, Сайнц призова F1 да се придържа към планираното въвеждане на нови задвижващи агрегати през следващата година. „Не е честно да не се даде малко шанс на тези регулации, ако всички вярват, че ще са толкова добри. Но засега изглежда, че всички вярват, че те вече не са толкова добри и отново говорят за това“, добави пилотът на Уилямс.

Оскар Пиастри призна, че е добре известно за някои предизвикателства за преодоляване с новите задвижващи системи. Той също така, „че пилотите от F1 трябва да играят важна роля в опитите да направят правилата за следващата година възможно най-успешни.“

„Това е нещо, с което разполагаме за следващата година и за следващите години. Затова трябва да се опитаме да свършим възможно най-добрата работа, за да направим спорта вълнуващ, да направим автомобилите възможно най-забавни за каране и да направим състезанията добри.“

Австралиецът заяви, че в F1 трябва да не омаловажават новите правила за задвижващите агрегати, преди да видят ефекта им върху състезанията през 2026 г.

„Макар тепърва да навлизаме в нов набор от правила, вече говорим за друга потенциална възможност. Затова просто трябва да бъдем малко внимателни и да не омаловажаваме това, което ще имаме през следващите няколко години.“

„Ще карам каквото ми предоставят. Аз съм пилот от F1 и винаги ще съм щастлив да карам във върховата категория на този спорт. Но нека да изчакаме и да видим.“

Пиастри призна, че няма толкова голяма носталгия към V10 двигателите, тъй като е бил прекалено млад, когато F1 ги използва за последно.

„Още не бях достатъчно голям, за да ги помня как точно звучаха. Не изпитвам същата носталгия, но все пак би било готино да ги имаме отново“, заключи пилотът на Макларън.

Естебан Окон пък вярва, че F1 все още може да има хибридно задвижване, но може да постигне по-впечатляващ звук, ако се премахнат турбокомпресорите.

„Никой не се е замислял да има атмосферен двигател с хибридна система, както правят в някои шосейни автомобили като [Астън Мартин] Valkyrie или ЛаФерари. Това беше по-скоро като система KERS, която имаше в миналото.“

„Бихме могли да работим с двигател с атмосферно пълнене – V6, V8, какъвто и да е. Дори петцилиндров или трицилиндров двигател би звучал чудесно. Но проблемът е в турбото. Именно то отнема звука на автомобила“, коментира пилотът на Хаас.