Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Матия Биното си намери работа извън F1

Матия Биното си намери работа извън F1

1780
0
Бруно Вианело, Матия Биното
Бруно Вианело и Матия Биното; снимка: TEXA

Бившият шеф на Ферари Матия Биното ще започне работа извън Формула 1. 54-годишният инженер подаде оставка от Скудерията в края на 2022 г. След това имаше едногодишен период на т.нар. gardening leave, през който не можеше да започва работа в друг Гран при екип. Биното явно е решил, че не иска да се връща в спорта. Той е новият управляващ директор на департамента за електрифицирани задвижвания на компанията TEXA.

„Това, което ме привлече в проекта, бе дързостта на проекта да създава отличен италиански продукт с най-новите технологии в областта на мобилността“, коментира Биното новината за назначението си

TEXA възнамерява да се установи като референтен технологичен стандарт в това отношение на глобално ниво. Това е възможно благодарение на огромните инвестиции и привличането на най-добрите таланти в Италия“, допълни Биното.

TEXA е основана през 1992 г. компания от Тревизо, занимаваща се с диагностика на автомобили, мотори, камиони. Има около 1000 служители. Освен ръководител на отдела за електрифицирани задвижвания Биното ще е и член на борда.

Името на Биното се споменаваше през последните дни във връзка с разследването срещу Кристиан Хорнер

Компанията Ред Бул провежда независима проверка по все още неуточнени официално обвинения срещу 50-годишния мениджър. Резултат от разследването все още няма, но въпреки това се появяват анализи с предположения кой би могъл да замести Хорнер. Най-често споменаваният вариант е за спортния директор на Ред Бул Рейсинг Джонатан Уитли. Той работи в екипа от самото му създаване и познава отлично отбора. Като варианти отвън освен името на Биното бяха изказани предположения още за Отмар Шафнауер, който бе освободен от Алпин в средата на сезон 2023. Гюнтер Щайнер не се появява като опция, но той също е свободен от началото на 2024 г.

Матия Биното работи във Ферари в продължение на почти три десетилетия. Той постъпва в Скудерията през 1995 г. малко след като завършва университет – първо техническия в Лозана, Швейцария, а след това и техническия в Модена. От 2019 г. бе начело на Ферари в F1 до края на 2022 г. Под неговото ръководство Скудерията два пъти завършва на второ място в шампионата – през 2019 и 2022 г. През сезон 2020 обаче Ферари бе на шесто място при конструкторите – най-лошото класиране на легендарния италиански тим от повече от 40 години.