Екипът на Макларън планира да въведе сериозни ъпгрейди по колата за Гран при на Монако. За отминалия кръг в Барселона тимът от Уокинг внедри доста нови компоненти – крила, под елементи по шасито, като те дадоха резултат.
Фернандо Алонсо се класира 7-и на стартовата решетка, като в последния сектор на пистата от него по-бързи бяха само пилотите на Ферари и Мерцедес. В тима бяха особено окуражени от това, че новите елементи дават добра взаимна връзка с данните от CFD и въздушния тунел.
По думите на спортния директор Ерик Булие, работата на тима по това да разреши проблемите си с корелацията на данните от пистата и симулациите, сега дава своя резултат и в Монако това би трябвало да помогне на тима да направи още една стъпка напред.
„Ние преструктурирахме и изградихме наново тима и сега той работи много добре, каза Булие. – Можете да видите резултатите. В Испания въведохме ново предно и задно крило, под и данните от симулациите съвпадаха на 95%. А с правилата тази година всяко подобрение от въздушния тунел и CFD ни носи много като скорост.“
Според Булие ако не е бил инцидентът с Маса в първите завои след старта в Испания, Алонсо е имал шанс да се класира в топ 10 в състезанието. „Знаем, че на по-малко чувствително откъм мощност писти, можем да бъдем в зоната на точките, каза още Булие. – Но ние не се състезаваме, за да сме 7-и. Казах това Мансур Оджех (главният акционер в Макларън), който бе много развълнуван след квалификацията.“