Екипът на Макларън се надява да навакса пропуснатото в досегашните тестови серии във Формула 1. Отборът изчака и пусна новия си болид МР4-26 на писта едва във вторите изпитания (на Херес) и се сблъска с редица грижи, каращи мнозина наблюдатели да се чудят дали тимът ще се справи навреме за първия старт от сезона, за да се бори в челото на колоната.
Дженсън Бътън изрази надеждата на екипа си след поредното промоционално събитие тези дни, демонстрирайки висок дух и чудесно настроение.
– При първото ми сядане в колата реакцията не беше, че ще пометем всички от пътя си, в никакъв случай. Едва ли някой въобще си е мислел нещо подобно, тъй като колата е с много по-малко аеропритискане, гумите работят крайно различно от предишните и т.н. Нищо обаче не ме плаши по отношение на този автомобил в негативен аспект, въпреки че има много неща, които могат да се подобрят чрез работа по общите настройки – обясни той.
Световният шампион за 2009 г. призна, че екипът имаше някои проблеми от излизането на новия болид на писта досега, включително с липсващи резервни части, с издръжливостта на колата и т.н. Това е и основната причина за липсата на толкова обиколки, колкото би се искало на отбора на Макларън, като от това страдат съответно и реглажите. Дженсън обаче остава оптимист:
– Имаме още четири дни и се надявам всичко да премине гладко на следващия тест, да навъртим много турове и да подобрим базата, с която разполагаме. Все още има много за извличане от болида – не сме го направили досега, просто защото не ни стигна време. Не успяхме да напаснем съвършено всичко и затова не сме наясно къде се намираме спрямо конкурентите ни – допълни Бътън.
Липсата на достатъчно километри бе призната и от Люис Хамилтън за основна пречка в работата по МР4-26. Според него пък настоящото шаси е по-близко като поведение до онова от 2009 г., когато екипът от Уокинг не бе достатъчно бърз в началото на сезона (тогава Браун Гран при, техният BGP 001 и Бътън толкова доминираха над останалите отбори, че спечелиха 6 от първите 7 старта през сезона). Надеждата на Люис обаче е, че настоящата кола е значително по-лесна за управление от тази преди две години.