Въпреки че през този сезон има само един производител на гуми, те продължават да бъдат една от централните теми преди и по време на всяко състезание. И въпреки че отборите въз основа на многото изпитания на пистата в Барселона имат доста ясна представа за обстоятелствата в Каталуния, все още не е решено кой от двата типа гуми ще стой по-добре на пистата. Тези два типа смеси предоставени от Бриджстоун ще бъдат медиум (средни по-твърдост) и хард (твърди). Пистата в Барселона е известна и като трасето от Формула 1, на което има най-голямо износване на гумите. Именно поради тази причина са пренебрегнати и по-меките смеси софт (меки) и екстра софт (много меки).
И докато през изминалите години отборите страдаха от грейнинг най-вече на предните леви колела, сега нещата ще бъдат доста по-различни.
„Сега това не е толкова важно, защото гумите от генерация 07 са много по-добре балансирани. Още повече че с промяната на пистата и новия шикан нещата доста се попромениха. Сега скоростта в последните завои е доста по-ниска и те не са толкова взискателни към гумите”, обясни в представянето за състезанието в Барселона Кийс ван де Гринт от Бриджстоун.
Според холандеца медиум смеската ще е по-бърза, но той допълва че данните му са от тестовете през февруари и тези от миналата седмица, когато температурите не бяха особено високи и валеше дъжд. Така че при горещо време твърдите гуми може да станат предпочитана опция за отборите.