Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Меки и супермеки гуми ще е изборът за Гран при на Корея

Меки и супермеки гуми ще е изборът за Гран при на Корея

67
0
Пирели

Меки (с жълти означения) и супермеки гуми (червени) ще предоставят Пирели на отборите за състезанието в Корея. Пистата Йонгам е едно от най-натоварващите трасета за суперсофт. Тя е съчетание от високоскоростни прави и бавни завои, което означава, че всеки аспект от представянето на гумата е тестван изцяло.

Трасето се използва много рядко, което води до наслагване на повече гума по състезателната траектория с течение на времето. Всъщност част от трасето е път до пристанището и това означава различни нива на прилепяне в отделни части на конфигурацията.

Друга специфична характеристика на пистата Йонгам е рязкото спиране. Колите са подложени на сили от 5.2g в трети завой. В комбинация с трансфера на тежестта натоварването върху предните гуми е еквивалентно на 900 или повече кг.

Най-трудната част от трасето за гумите е от 10 до 17-ти завой: последователност от криви с драстична промяна в посоката. Йонгам е една от малкото писти, на които се кара обратно на часовниковата стрелка и предна дясна гума понася най-голямото натоварване. Голямата част от завоите са леви.

Предоставяме същите гуми за Корея, както през миналата година. Тогава тези смеси бяха счетени за уместен избор, защото там има най-силното странично натоварване от всички трасета, на които използваме супермеките гуми. Накрая видяхме, че суперсофт издържаха около 10 или малко повече обиколки, а меките – от 20 нагоре. Това позволи на повечето пилоти да спират два пъти в бокса. Тази година всички наши смеси са по-меки с изключение на суперсофт, които не са променени – заяви Пол Хембри.

Той продължава:

Би трябвало отново да станем свидетели на състезание с две спирания в бокса, което на теория е по-бързата стратегия. Тази година имаше промяна в правилата за аеродинамиката, които като цяло намалиха времената за обиколка през сезона. Стратегията изигра основна роля в миналогодишното състезание, но също така имаше кола за сигурност и дъжд в началото на уикенда. Корея е писта, на която всичко може да се случи. Както винаги най-успешни ще са отборите с повече информация и способност да я използват максимално добре за приспособяване към непрекъснато променящите се условия.