Лоран Мекис защити решението на Ферари в последната част от квалификацията за Гран при на Сао Пауло. Французинът ръководи екипа от Маранело по време на уикенда в Бразилия заради отсъствието на Матия Биното.
От Скудерията решиха да сложат гуми интермедия на автомобила на Шарл Льоклер, макар пистата да не бе толкова мокра. Монегаскът беше единственият състезател, който напусна бокса с гуми за мокро трасе. Пилотът на Ферари изпитваше затруднения още в подготвителния си тур, но въпреки това реши да запише някаква обиколка. Състезателят от Монако изпитваше огромни затруднения и дори на няколко пъти трябваш да прави корекции, за да задържи своя болид. Поведението му не бе прието добре от Серхио Перес. Пилотът на Ред Бул остана блокиран зад своя съперник от Ферари, което му коства загуба на ценни секунди.
В крайна сметка Льоклер влезе в бокса за сликове. За негово съжаление, дъждът на трасето започна да се засилва. Състезателят на Ферари извади лош късмет и заради излитането на Ръсел, което доведе до червен флаг. Льоклер не скри разочарованието си от поредния гаф на Ферари.
Въпреки стратегическите грешки на Скудерията, Мекис защити решението Льоклер да излезе на пистата с Интермедии. По-интересното бе, че съотборникът му Карлос Сайнц бе с меки сликове. Испанецът даде пето време, но ще потегли с толкова позиции по-назад в същинското състезание заради смяна на двигател.
„Квалификацията беше трудна, тъй като беше много, много напрегната за всички отбори. Това беше една от онези квалификации, в които трябва да вземеш много важни избори“, сподели Мекис.
„Някои от решенията, които взехме, работиха добре, но други- не толкова. Това е разочароващо, тъй като и двата автомобила влязоха в Q3. След това бяхме изправени пред труден избор.“, продължи спортният директор на Ферари. „От една страна, пистата все още бе суха. Има и златно правило, което гласи, че на пистата трябва да се кара, когато тя е най-суха.“
„От друга страна, ние очаквахме силен дъжд след няколко минути и затова разделихме стратегиите на двата автомобила. В зависимост от точния момент на дъжда ще има един щастлив и един нещастен [пилот].“
„В крайна сметка се случи точно така. Дъждът за Шарл закъсня с минута-две, докато Карлос беше на точните гуми на точното място. В крайна сметка той остана пети, а Шарл- десети. Това е всичко“, добави Мекис.
Сезон 2022 бе помрачен от поредица стратегически грешки на Ферари. Италианският екип сбърка и в по-ранната част на квалификацията в Сао Пауло. Тогава Льоклер остана блокиран в бокса докато отборът се чудеше какви гуми да бъдат монтирани на неговия автомобил. Въпреки поредното фиаско за Скудерията, Мекис е убеден, че отборът ще извлече нужните поуки, за да избегне такива грешки в бъдеще.
„Тази година имахме много, много добри квалификационни сесии, включително и в много сложни условия като вчерашните.“
„Винаги има какво да научите за правилните решения, които сте взели, както и за по-малко правилните. Разбира се, това е нещо, от което сме извлекли всички поуки, за да анализираме подробно с екипа и пилотите. Със сигурност ще използваме случилото се в квалификацията, за да направим още една крачка напред в тази посока“, завърши Лоран Мекис.
Friday in 📸#essereFerrari 🔴 #BrazilGP pic.twitter.com/alOr970i1J
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 11, 2022