Мексико може да изпадне от календара на F1 за следващата годината. Бъдещето на състезанието е под голям въпрос заради отсъствието на Серхио Перес от стартовата решетка. Очакванията са това да доведе до сериозен спад на интереса към състезанието на пистата Аутодромо Ерманос Родригес. В допълнение, договорът на събитието изтича в края на тази година и не се знае дали ще бъде удължен.
Гран при на Мексико е едно от класическите надпревари в F1. Първоначално страната от Северна Америка приема кръг от световния шампионат в периода 1963-1970 г. След известно прекъсване Мексико се връща в календара на Формула 1 през 1986 г. Но в края на 1992 г. събитието е извадено заради много проблемите с мръсния въздух и лошо състояние на трасето.
След няколко неуспешни опита, Мексико отново се завръща в F1 през 2015 г. Оттогава страната е непрекъснат домакин на кръг от шампионата, с изключение на 2020 г. Събитието се радва на огромна посещаемост и е едно от най-успешните в Северна Америка.
Успехът на Гран при на Мексико се дължеше най-вече заради присъствието на Серхио Перес. Шесткратният победител в F1 дори се качи на подиума в издания през 2021 и 2022-ра, като по този начин „взриви“ трибуните покрай стадиона в последния сектор на пистата
Тази година Мексико няма да има свой представител на стартовата решетка, след като Перес беше освободен от Ред Бул в края на 2024 г. Това ще бъде първият случай от 15 години, в който страната няма пилот в F1.
Отсъствието на Чеко поражда огромна въпросителна относно състезанието на пистата в Мексико Сити, чийто договор изтича тази година. Главният промоутър на състезанието Алехандро Соберон призна, че отсъствието на Перес от грида е помрачило преговорите за удължаване на договора с Либърти Медия.
„Като организатори сме много притеснени от отсъствието на Серхио Перес от стартовата решетка на F1. Въпреки това се опитваме да намерим начин да удължим договора си с шампионата“, сподели Соберон пред FormulaPassion.
Това изказване е в рязък контраст спрямо 2023 г. Тогава Соберон беше убеден, че състезанието в Мексико ще остане в календара и няма да зависи изцяло от присъствието на даден пилот.
„Дори и да е по-добре да имаш местен идол, ние сме убедени, че феновете все пак ще намерят герой, когото да подкрепят“, заяви той в края на 2023 г.
Мексико е едно от състезанията, чийто договор изтича тази година. В този списък попадат още Имола и Лас Вегас. Събитието в „Града на греха“ обаче се организира от F1 и се очаква остане в календара още дълго време. Следователно заплахата от изваждане на Аутодромо Ерманос Родригес остава много сериозна.
F1 все още не е публикувала календара за сезон 2026. В него трябва да попадне и новото състезание в Мадрид. Интерес към домакинство на старт от Формула 1 проявяват още Тайланд, Руанда и Южна Африка. Това още повече усложнява ситуацията за Мексико. Единствената голяма надежда за страната е Перес да се върне в F1 през следващата година. 35-годишният пилот е един от вариантите за новия отбор на Кадилак.
Последното състезание в Мексико беше спечелено от Карлос Сайнц с Ферари, следван от Ландо Норис (Макларън) и Шарл Льоклер също с Ферари. Тазгодишното издание ще се проведе на 26 октомври.
#MexicoGP organisers are ‘very concerned’ regarding the prospects of an #F1 contract extension beyond 2025 pic.twitter.com/xn6YWdCtWh
— Motorsport Week (@MotorsportWeek) February 10, 2025