Начало Автомобилни новини Mercedes изоставя луксозна електрическа платформа

Mercedes изоставя луксозна електрическа платформа

1537
0
Mercedes адаптира електрическата си стратегия

Mercedes адаптира електрическата си стратегия към отслабващия пазар и премахва от плановете си цяла платформа.  Двигателите с вътрешно горене вероятно ще останат в играта по-дълго от очакваното.

През последните години Mercedes-Benz е може би онзи голям германски производител, който предприе най-последователните стъпки към електрификация. Докато напълно нови EQ модели постепенно заемат все повече сегменти, от 2025 г. трябваше да бъдат въведени три нови архитектури на електрически автомобили. оред обявената през  2021 г. стратегия (вижте илюстрациите) Mercedes възнамеряваше от края на 2030 г. да предлага само електрически модели. Липсата на търсене на електрически автомобили обаче принуждава шефовете в Щутгарт да преосмислят решението си. Първата жертва е планираната платформа за големи луксозни електрически модели.

Първоначално Mercedes възнамеряваше да отдели тази така наречена MB.EA Large – електрическа архитектура за големи автомобили – от MB.EA през 2028 г. за нова електрическа S-класа, GLS или GLE. За големите модели се планираше задвижваща система, напълно различна от eATS2.0 (800 волта, SIC инвертор), която задвижва по-компактните автомобили и вероятно ще бъде въведена с CLA с четири врати. Инженерите на Mercedes вече работят върху третото поколение електрическо задвижване за луксозните лайнери на бъдещето – EDU 3.0.

Каква ще е съдбата на Cell-to-Chassis?

Големите и по-мощни компоненти на платформата щяха по всяка вероятност да включват нова технология за батерии и нови двигатели. Носеха се слухове, че това може да са особено мощни, ефективни и значително по-леки електромотори с аксиален поток. Те все пак биха могли да се появят в бъдеще, макар че шефът на Mercedes Ола Калениус е прибрал обратно бюджета от милиард евро за голямата платформа MB.EA.

По-малко вероятна става обаче така наречената концепция „cell-to-chassis“. При нея акумулаторните клетки не са разположени в модули и обемист акумулаторен корпус, а биват интегрирани в структурата на каросерията още във фазата на проектиране. По този начин се освобождава място за повече клетки и се печели допълнителен пробег. Вместо тази нова архитектура обаче Mercedes засега ще развива по-нататък съществуващите компоненти, които вече се използват в EQE или EQS.

EVA получава втори живот

Подобно на EQE SUV и EQS SUV, EQE и EQS са базирани на така наречената платформа EVA2 (Electric Vehicle Architecture). Поради слабите продажби обаче разходите за разработването ѝ все още не са изплатили. За да се използва капацитетът на заводите в Зинделфинген, Бремен, Пекин и Тъскалуса и да не се налага преустройство, сега EVA ще получи втори живот като EVA2M от 2025 г.

Вместо очакваните четири до шест милиарда евро, които би струвала една нова голяма платформа, отговорните лица сега искат да модернизират съществуващата концепция до 800-волтова технология и задвижвания от второ поколение (eATS2.0). В идеалния случай най-богатите потребители на електромобили дори няма да забележат това.

Mercedes има и по-гъвкава концепция за масовите модели. Това е представената на IAA платформа MMA. Интересното е, че платформата MMA (Mercedes Modular Architecture) могат да се монтират и двигатели с вътрешно горене. Това позволява на щутгартци да реагират по-добре на пазара и да задоволят все още високото търсене на автомобили с топлинни машини. Така че бензиновите и дизеловите мотори, изглежда, ще останат на терена малко по-дълго от първоначално обявения краен срок 2030 г.