Мерцедес може отново да отложи пускането на новата спецификация на задвижващата система. Нейното въвеждане трябваше да се случи още в предишния кръг в Канада, но заради открит технически проблем – отклонение от 0,02 мм при звено на коляновия вал, то бе отложено за идния кръг във Франция.
За момента обаче няма потвърждение от Сребърните стрели, че на Пол Рикар ще бъде използвана новата спецификация. Очаква се окончателното решение да бъде взето утре преди началото на свободните тренировки.
Един от възможните сценарии е в сесиите в петък да бъдат използвани старите агрегати, а дино тестовете на новата спецификация да продължат. И ако след тях всичко е наред, новите мотори да бъдат внедрени в колите на Хамилтън и Ботас за събота и неделя.
Ако изпитанията на стендовете не дадат сигурност в надеждността на новата спецификация, от Мерцедес може да сложат в болидите на пилотите си нови двигатели, но със старата спецификация. И след това те да бъдат използвани на трасета до края на сезона, които не са много взискателни към двигателите, като тези в Унгария и Сингапур.
Хамилтън заяви, че не знае каква е ситуацията в момента, като добяви, че има пълно доверие на Мерцедес относно избора на двигател за всеки състезателен уикенд. Според Ботас всяко предимство, което може да се извлече от мотора в дадено състезание ще е важно, с оглед на малките разлики в челото и оспорваната битка с Ферари и Ред Бул.