Mercedes прави следващата стъпка към новия модел на продажби и няма да показва ценовите листи. В бъдеще клиентите няма да могат да видят дори в конфигуратора каква е цената на специалната оферта или каква е била действителната фиксирана цена в листата.
В основата на процеса на модернизация в Mercedes-Benz е и въпросът как клиентите ще получават новите си автомобили в бъдеще. Вече е въведен агентският модел, при който производителят определя цената, а дилърът е само посредник. Сега щутгартци премахват също така ценоразписите и показването на каталожните цени. Дали всичко това е в интерес на клиента? Твърде съмнително.
От сега нататък Mercedes може да променя цените на новите автомобили в зависимост от пазарната ситуация, без потенциалният купувач да разбере това директно. Данните за отстъпките вече няма да бъдат разпознаваеми. Ориентирането към каталожната цена става невъзможно. Това няма как да бъде наречено прозрачност на цените. Според собствените си изявления Mercedes реагира на радикално променените условия на продажба, предизвикани от онлайн търговията на дребно. Tesla е водеща в това отношение. Няма фиксирани цени за Model Y или Model 3. Те се колебаят като цените на акциите на фондовата борса.
Покупката на автомобил – нещо като игра на борсата?
Нищо неподозиращите клиенти обаче в бъдеще едва ли ще могат да разберат колко добра е актуалната им оферта. Това означава, че е по-вероятно купувачите на автомобили да се превърнат в борсови играчи. На някои хора това може и да се хареса. За клиентите на по-големи автопаркове, компаниите за отдаване на автомобили под наем или дори за бизнеса със служебни автомобили такива променливи цени като тези на Tesla могат да имат по-скоро отрицателни последици.
Във вътрешния документ, изпратен до дилърите, се посочва датата на въвеждане на новия ценови модел. Той ще стартира в сряда, 24 юли 2024 г. След това буквално няма да има „никакво публикуване или съобщаване на ценовите листи на автомобилите Mercedes-Benz“ на клиенти на Mercedes.
Накратко: След въвеждането на агентския модел Mercedes-Benz прави още една стъпка към нова философия на продажбите. Компанията от Щутгарт премахва ценовите листи и вече не показва каталожни цени на всички онлайн страници и конфигуратори. На дилърите ще бъде забранено да показват ценови листи на клиентите.