Мерцедес са разочаровани от решението на Макларън да се състезават с двигатели на Хонда от 2015 г., призна моторспорт директорът на щутгартския концерн Тото Волф. Миналата седмица в Токио бе официално обявено връщането на японската компания във Формула 1 заедно с екипа от Уокинг. Работата по нов 1,6-литров турбомотор вече е започнала.
През 2014 г. Макларън ще продължат да се състезават с агрегати на Мерцедес, за които обаче вече си плащат.
– Естествено, че загубата на клиент – особено на дългосрочен партньор като Макларън – е далеч от идеалната ситуация. Отборът бе заедно с Мерцедес толкова дълго време и заедно постигнахме страхотни успехи. Така че не е приятно, разбира се, но те са взели това решение. Ние специално очакваме с нетърпение още един участник в F1 – Хонда е топбранд, а всички знаят, че конкуренцията е добра за бизнеса – заяви австриецът пред Спийд Уийк.
Той обаче не се притеснява, че другият партньорски екип на Мерцедес – този на Форс Индия – може също да предпочете други мотори:
– Всяка компания има ограничени възможности да доставя агрегати. За нас оптималният брой екипи е 3 или 4. Убедени сме, че в идващите години във Формула 1 ще има поне три отбора с наши двигатели.
Бърни Екълстоун пък заяви увереност от своя страна, че и BMW ще се върнат в спорта.
– Бих се изненадал, ако не видим отново BMW (в F1). Според мен могат да дойдат. Изхарченото от тях количество пари не бе значително на фона на голямата картина. Има смисъл да се завърнат – обясни той.
Управляващият правата на спорта допълни, че ще стиска палци новите двигатели да са на ниво, за да се запази интересът към спорта. Дълго време той се обявяваше против 1,6-литровите турбомотори, които ще се използват от догодина и изразяваше опасения, че звукът им няма да е достатъчно добър.
При последното си участие в Гран при пък BMW бяха доставчик на двигатели на Уилямс от 2000 до 2005 г., след което купиха отбора на Заубер и създадоха BMW Заубер. Целта на баварския концерн бе през 2009 г. да се бори за титлата в F1, но вместо това в края на юли бе обявено, че компанията се оттегля от спорта в края на сезона. Петер Заубер откупи обратно екипа си, който продължава да се състезава във Формула 1.