Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес, Заубер и Рено за втория ден тестове във Валенсия

Мерцедес, Заубер и Рено за втория ден тестове във Валенсия

42
0
MGP W02,Нико Розберг

Мерцедес

Нико Розберг (69 обиколки):

– Беше интересен ден и е важно, че направихме доста обиколки. За първи път изпробвахме KERS и се фокусирахме върху това да разберем как да се справяме със системата. Предизвикателство е, но е въпрос на свикване с копчетата и усещането при спиране, когато си на пистата. Днешните серии потвърдиха първоначалните ми добри впечатления от болида. Имахме някои грижи, но това е нормално при нова кола и ги оправихме бързо.

Рос Браун (шеф на отбора):

– Днес бе важно да натрупаме достатъчно километри с автомобила и съм доволен от постигнатото. Използването на KERS за първи път за всички ни бе обучение и неизбежно се сблъскахме с някои първоначални проблеми със системата, но те би трябвало да бъдат изгладени достатъчно бързо, за да продължим изпитанията. Денят освен това бе по-позитивен [спрямо вчерашния] по отношение на издръжливостта, като проведохме редица проверки на ключови системи в новия ни болид.

 

Заубер

Серхио Перес (42 обиколки):

– Беше труден ден и не карах кой знае колко, така че очевидно не успяхме да изпълним програмата. Все пак за мен бе добре да направя първите си обиколки с новия автомобил и започвам да се чувствам уверен в него. Нямам търпение за утре и се надявам на нормално развитие и работа по настройките.

Джеймс Кий (технически директор):

– Сутринта Серхио седна за първи път в болида. Първите седем тура бяха посветени на аеродинамични проверки и управление с постоянна скорост. Имахме някои грижи с определени аерокомпоненти, които изискваха време, за да бъдат оправени. След това за съжаление имахме проблем с мотора, като все още търсим причината за него. Денят бе труден в сравнение с вчерашния и е жалко, защото Серхио просто не можа да направи повече обиколки. Не проведохме никакви изпитания за представяне или реглажи. Но е едва вторият ден на първия тест, а зимните изпитания никога не са лесни. Нещата просто се случват така на ранния етап проби. Ще работим упорито тази вечер, за да разрешим проблемите и да начертаем програмата си за утре.

 

Рено

Роберт Кубица е с нов волан за предстоящия сезон и остана доволен от разположението на бутоните по него след днешните си първи тестове с R31. Сутринта отборът изследва поведението на потоците въздух около болида със специална боя, като резултатите потвърдиха резултатите от аеросимулациите. Бяха изпробвани суперсофт, софт и медиум смесите на Пирели.

Роберт Кубица (104 обиколки):

– Винаги е трудно да се прецени ситуацията след само един ден в автомобила, особено при толкова промени в сравнение с миналата година. Основният фактор определено са гумите Пирели, които имат сериозно влияние върху поведението на автомобила. Изпробвахме няколко различни смеси, за да разберем как действат. Имахме някои технически проблеми и не можахме да изпълним цялата си програма, но въпреки това направихме много турове. Това е особено важно, защото изпълнихме доста от нужните проверки на системи и издръжливостта, като потвърдихме, че никъде няма прегряване.

Джеймс Алисън (технически директор):

– Много по-удовлетворяващ ден от вчера. Над 100 обиколки без особени проблеми. KERS-ът и подвижното задно крило работиха безгрешно, а колата бе достатъчно време на писта, за да свършим и малко работа по реглажите освен рутинните проверки.

Алан Перман (главен инженер):

– Успяхме да изпробваме различни настройки и да се трудим върху това да напаснем баланса към предпочитанията на Роберт. Той прави както къси, така и дълги серии обиколки, а това ни предоставя полезни данни за анализ тази вечер.