Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес със сериозно предимство пред конкурентите в първата тренировка в Бразилия

Мерцедес със сериозно предимство пред конкурентите в първата тренировка в Бразилия

43
0

Пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас имаха сериозно предимство в първата свободна тренировка за Гран при на Бразилия. Двамата бяха с около половин секунда по-бързи пред всички останали на сравнително късата писта Интерлагос.

Световният шампион записа 1:09.202 мин, следван от 0.127 сек от своя финландски съотборник с гумите суперсофт. В същото време 3-ият Райконен с Ферари и 4-ият Верстапен с Ред Бул изостанаха на 0.542 и 0.548 сек.

Пети и 6-и останаха Даниел Рикиардо и Себастиан Фетел, като последният не записа оптимално време след грешка в последния си бърз тур. Пилотите на Сребърните стрели бяха най-бързи и при използването на гумите софт в първата част от сесията. 

 

 

Въпреки прогнозите за дъжд, сесията започна при сухо и слънчево време. Повечето пилоти излязоха, за да направят опознавателни обиколки. Верстапен първи записа бърза обиколка с гумите суперсофт – 1:12.253 мин. В следващия си опит той свали още 0.7 сек. Със софт обаче Ботас бързо слезе под 1:11 мин за обиколка. След още един тур той записа 1:10.820 мин. Верстапен също подобри времето си, но бе на 0.139 сек. Рикиардо също излезе на пистата с меки гуми, като бе на над 1.5 сек от Ботас.

 

 

Брендън Хартли получи технически проблем с мотора в неговия болид Торо Росо, който изпуши още в първата обиколка на новозеландеца. На трасето бе назначен режим на виртуална кола за сигурност. След подновяването на сесията Ботас със софт свали до 1:10.102 мин, а Фетел постигна 2-о време със суперсофт. Рикиардо бе 4-и със софт, а Райконен 5-и със супермеките гуми. Вандоорн постигна много добър резултат със суперсофт и измести Кими от 5-ата позиция.

 

 

Хамилтън при първия си опит със софт даде 2-о време, само на 72 хилядни от съотборника си. Фетел пък допусна грешка в средната секция на трасето и излетя за кратко в тревата. Той призна, че е натиснал твърде много в завой 8 и е изпуснал задницата в 9-и. Половин час след началото на сесията Валтери стана първият пилот, слязъл под 1:10 мин за тур. Хамилтън стори същото, но бе с 0.269 сек по-бърз и постигна нов абсолютен рекорд на пистата – 1:09.672 мин.

 

 

В следващия си опит Хамилтън изпусна първия завой и мина през зоната за сигурност. Междувременно Маса от Уилямс излезе на 3-а позиция. Верстапен подобри времето си със суперсофт, но бе далеч от лидерите и се нареди 6-и зад съекипника си Рикиардо. Хамилтън пък продължи да подобрява времето си, слизайки до 1:09.445 мин. Той отново бе със софт гуми.

40 мин преди края на тренировката пилотите на Мерцедес поставиха суперсофт и веднага Ботас поведе в класирането с 1:09.329 мин. Хамилтън отговори с 0.127 сек по-добър резултат.  Райконен и Верстапен записаха 3-о и 4-о време на над половин секунда от лидера, а Фетел бе 5-и след грешка в 3-и завой. Хамилтън и Хюлкенберг пък едва не се сблъскаха на последния завой, след като не се разбраха кой първи ще започне бърза обиколка.

 

 

Щофел Вандоорн пък се оплака, че колата му е станала трудна за каране. Той бе с 10-о време, на 1 десета и 1 позиция зад съотборника си Алонсо. Наложи се да му бъде сменено предното крило.  В крайна сметка той завърши тренировката 8-и.

В последните 20 минути пилотите правеха основно обиколки с много гориво и супермеки гуми в състезателна симулация. Съответно никой в челото не подобри времето си. Така Хамилтън и Ботас заеха убедително първите 2 позиции, следвани от Райконен и Верстапен.