Мерцедес има няколко концепции на W14. Според анализатора на Sky Sports F1 Тед Кравиц, отборът от Бракли разполага с готова Б-версия на своя автомобил ако отново изпитва проблемите, с които се сблъска през сезон 2022.
Мерцедес представи новия си болид W14 преди една седмица. Германският производител отново реши да заложи на радикален дизайн, който на практика не разполага с кутии на радиаторите. Техническият шеф на тима Майк Елиът заяви, че W14 не е проект от нулата. Британецът потвърди, че са използвани добрите черти на миналогодишния болид W13.
Всички очакваха Мерцедес да изкопира дизайна на миналогодишния болид на Ред Бул. Австрийският тим наложи доминацията си и спечели 17 от общо 22 старта през сезон 2022. Въпреки този факт, германският производител отново реши да запази дизайна на своя болид, който бе в черен цвят. Причината за промяната на оцветяването бе свързана с намаляването на теглото на W14
Тед Кравиц коментира болида на Мерцедес за 2023 г. Той вярва, че германците имат друга концепция за автомобил, която е по-близка до тази на Ред Бул. Британецът вярва, че базираният в Бракли отбор може да използва различен дизайна на своя автомобил в средата на сезона. Това може да се случи ако тима отново се сблъска с проблемите от 2022 г.
Мерцедес опроверга слуховете, че е изпитвал проблеми по време на шейкдауна на пистата Силвърстоун. Според непотвърдена информация W14 е имал проблеми със запалването и задвижването на двигателя.
Според Кравиц, отборът се намира на прав път и знае как да навакса изоставането си. Въпреки това той не очаква да види огромен скок в представянето на W14 през сезон 2023
„В момента се очаква да се подобри състоянието на автомобила. Вярвам, че сега в Мерцедес са разбрали по-добре новите правила. Затова вярвам, че в някакъв момент трябва да оправят своя болид.“
Но в момента те сигурно си казват: „Вижте, ние смятаме, че сме се справили правилно с това, което се обърка миналата година. Все още смятаме, че нашият дизайн – който е уникален – с много тънки кутии на радиаторите, е начинът да се постигне по-добър аеродинамичен баланс.“
„По принцип по-голямата част от притискането се генерира от пода, който не се вижда много. Затова те сигурно си казват: „Не очаквайте нищо прекалено скоро.“
„They’re giving their big idea one more go!“ 1️⃣
Ted Kravitz looks at what’s in store for Mercedes in 2023 📅 pic.twitter.com/KvBPahVvFW
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) February 21, 2023
Междувременно Деймън Хил заяви, че Люис Хамилтън вече може да мисли за пенсиониране. Настоящият договор на британеца с Мерцедес изтича в края на сезон 2023. Като се има предвид възрастта му, вече започнаха спекулациите относно кога той ще сложи край на кариерата си в F1.
„Той вече мисли за пенсиониране“, каза наскоро Хил пред Sky Sports F1.
„Все пак той е вторият най-възрастен пилот на стартовата решетка със своите 38 години. Вярвам, че Люис гледа към края на кариерата си – всеки знае, че не можеш вечно да бъдеш състезателен пилот. Но от друга гледна точка той е толкова здрав и винаги е бил в добра форма.“
Хил добави, че очаква Хамилтън да се бори за осма световна титла. Бившият шампион вярва, че пилотът на Мерцедес е максимално амбициран отново да бъде на върха в F1
„Въпросът е свързан с това дали психически той може да се справиш с това да се качи на самолета, да отиде в хотела и да отиде на състезание, макар да знае, че вероятно няма конкурентен автомобил.“
„Това е ключът към успеха. Ако този автомобил му дава шанс за победа, тогава той ще бъде там. Но именно когато няма толкова силен болид става все по-трудно да мисли в дългосрочен план.“
„Един състезател се нуждае от морков, а световният шампионат е един голям морков. Знам, че Люис иска осма титла, макар да е най-успешният пилот в Гран при за всички времена- това е наистина огромен морков.“
„Смятам, че той преживя факта, че бе победен в Абу Даби в края на 2021 г. в вече си помисли: „Ще си я върна.“ В крайна сметка винаги съм смятал, че тази амбиция гори много, много дълбоко в него“, заключи Деймън Хил.
OK. So the French can have a go too #f1 #WRC https://t.co/kqfsX81gUC
— Damon Hill (@HillF1) February 16, 2023