Мерцедес продължава да не обявява наследника на Люис Хамилтън. Според Тото Волф, екипът може да изчака още, преди да вземе това важно решение. Шефът на Мерцедес отново похвали Макс Верстапен и беше категоричен, че тимът не е „напълно затворил вратата“ за нидерландеца.
Мерцедес продължава търсенето на заместник на Хамилтън. Седемкратният световен шампион ще продължи кариерата си във Ферари, започвайки от 2025 г. Новината за трансфера на британеца в Скудерията изненада неприятно както Мерцедес, така и Карлос Сайнц. Испанецът ще отстъпи мястото си на Хамилтън след Гран при на Абу Даби
Сред потенциалните заместници на Хамилтън попадат имената на Сайнц, Андреа Кими Антонели и Валтери Ботас. Финландецът обаче призна, че няма намерение да се връща в тима от Бракли. Следователно борбата за това кой ще бъде наследник на Люис се води между Сайнц и Антонели. Италианецът има известно предимство, тъй като е част от академията на Мерцедес. Но от друга страна, той е прекалено млад и вероятно не е напълно готов за F1.
Мерцедес не крие интереса си и към Верстапен. По-рано тази година се появиха спекулации, че трикратният световен шампион може да се премести в Бракли догодина или през 2026 г. Верстапен има договор с Ред Бул до края на 2028 г. Въпреки това той може да си тръгне по-рано според някои клауза. Говори се, че той е крайно недоволен от борбата за власт, която се води в тима от началото на годината.
Верстапен на няколко пъти е казвал, че ще кара за Ред Бул през следващия сезон. Ръководството на тима също е категорично, че 26-годишният пилот няма да ходи в Мерцедес. Въпреки това германският производител продължава да „ухажва“ нидерландеца и да прави опити да го отмъкне.
Този уикенд Тото Волф за пореден път коментира темата за пилотския състав на своя отбор. Австриецът отново похвали Верстапен и беше категоричен, че „вратата за него остава отворена.“
„Оставаме заедно като един отбор – и в добри, и в лоши времена“, сподели Волф. „Знам с какво разполагам в лицето на нашия технически директор Джеймс Алисън и неговия мениджърски екип.“
„Така или иначе изглежда, че Макс най-силният пилот в момента. Ето защо винаги сме оставяли вратата отворена за него. В момента нищо не подсказва, че той ще напусне Ред Бул. Този отбор все още е еталонът и е много напред в шампионата. Защо изобщо Верстапен би искал да флиртува с друг отбор?“
Тази година Антонели кара във Формула 2. Италианецът изпитваше затруднения в първите си стартове с тима на Према. На Силвърстоун той спечели дългоочакваната си първа победа. По-рано днес Антонели триумфира и в основната надпревара на Хунгароринг. Въпреки това той има сериозно изоставане от лидерите и няма големи шансове за титлата
Въпреки колебливото представяне на Антонели в F2, Волф заяви, че Мерцедес е по-фокусиран върху данните, получени от частните му тестове с болиди от F1.
„Това е решение, свързано с данните. Когато погледнете Кими, ще видите, че отборът [Према] не е намерил добра почва тази година, което може да се случи“, заяви Волф пред Sky Sports.
„Той е седми в класирането. След него е Оли Беърман, който очевидно е много добър пилот, но е 14-ти. Не е казано, че единият е по-добър от другия. Но е ясно, че те се борят с колата в определени сесии.“
„Така че виждаме какво прави той в болида от F1 с нас. Това е най-важното нещо. Това се отнася за останалата част от пазара на пилоти. Има нещо инстинктивно, което ми казва „не бързай.“ Дори не мога да ви кажа какво е то“, завърши шефът на Мерцедес.
Race day in Hungary ❤️🤍💚 Let’s hear your support for the Team in the comments 👇 pic.twitter.com/IwHdz6htaD
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 21, 2024
Бъдещето на Верстапен в Ред Бул ще зависи и от това дали Хелмут Марко ще остане. Нидерландецът неколкократно е казвал, че той може да си тръгне, ако 80-годишният австриец бъде уволнен или реши да се оттегли.
Наскоро се появи информация на няколко източника. Според нея, Марко е подписал нов договор и ще остане част от Ред Бул до 2026 г. Това на практика блокира намеренията на Мерцедес да отмъкне нидерландеца следващия или по-следващия сезон.