Екипът на Мерцедес бе сравнително доволен от поведението на F1 W15 в подготовката за Гран при на Италия. Люис Хамилтън бе най-бърз във втората петъчна тренировка. Джордж Ръсел записа шесто време. И двамата се оплакаха от твърде високи температури в кокпитите си.
„Беше абсурдно горещо в колата. Не съм съвсем сигурен защо. Мисля, че може би някъде от радиаторите е излизал горещ въздух. Беше като в сауна без къси гащи. Но усещането в болида бе доста добро, макар че новият асфалт е предизвикателство“, коментира Хамилтън
„Все пак поведението на колата бе прилично още от началото. В първата тренировка имаше много грейнинг, което означаваше проблеми с гумите. Направихме някои промени и усещането зад волана бе дори по-добро през втората сесия. Все още имаме работа по определени неща и в дълга серия. Работата на симулатора във фабриката ще е особено важна. Трябва да внимаваме да не объркаме настройките, както се е случвало в миналото“, добави седемкратният световен шампион.
Ръсел пропусна първата сесия, когато в болида му седна Андреа Кими Антонели. Италианският тийнейджър катастрофира при второто си излизане на пистата и това коства допълнително време за каране на Джордж.
„Първо, радвам се, че Кими е добре. Механиците свършиха страхотна работа да ми подготвят колата за втората тренировка. Болидът изглежда работи добре“, отбеляза Ръсел.
„Люис свърши страхотна работа и оглави класирането. Аз направих няколко бързи опита, но бях съсредоточен основно върху дълги серии. Условията на новата настилка се променяха на практика през целия ден. Трябва да внимаваме за това и през останалата част от уикенда. Събрахме доста данни, въпреки че петъкът не бе най-продуктивният ден в кариерата ми“, каза още по-младият английски пилот на Мерцедес.
Андрю Шовлин отбеляза, че програмата на Мерцедес бе повлияна от катастрофата на Антонели
„Инцидентът на Кими за щастие приключи без сериозни последствия за него. Колата обаче бе сериозно потрошена. Поправките отнеха малко от времето на Джордж за подготовка. Това ни коства възможност да научим още някои неща, но се надяваме да наваксаме в последната свободна сесия“, обясни оперативният директор на Мерцедес.
„Люис направи две силни тренировки. Автомобилът изглежда работи добре, но разликите между отборите в челото изглеждат много малки. За състезанието изглежда, че голямото предизвикателство ще е управлението на гумите. Новата настилка води до доста високо износване. В момента, в който се натисне здраво, представянето на гумите започва да се влошава. Не е лесно да управляваш така, че да ги пазиш и едновременно с това да не позволяваш да те изпреварят. Но това означава, че надпреварата ще е интересна“, допълни Шовлин.
View this post on Instagram