Мерцедес отново отрече твърденията за третирането на Люис Хамилтън. Според Джеймс Алисън, проблемите на седемкратния световен шампион в квалификациите не означават, че тимът го саботира и дава по-добър автомобил на неговия съотборник.
Хамилтън показа добра скорост по време свободните тренировки в повечето състезателни уикенди. После обаче той изпитваше огромни затруднения по време на квалификационните сесии. Това на свой ред му пречеше да си осигури по-добра позиция и да се бори със своите съперници
Пример за това е случилото се в Монако. Пилотът на Мерцедес беше в топ 3 във всички свободни тренировки на уличната писта. В квалификацията Хамилтън отново не разполагаше с нуждата скорост и остана седми. В същото време съотборникът му Джордж Ръсел остана пети.
В Канада Хамилтън отново беше силен в тренировките. Опитният британец остана едва седми след края на Q3, докато Ръсел спечели квалификацията и записа идентично време с това на Макс Верстапен.
Необяснимият спад в представянето накара Хамилтън да бъде голям песимист. Седемкратният световен шампион беше категоричен, че едва ли ще победи съотборника си в квалификациите до края на кампанията.
След края на Гран при на Монако Тото Волф отхвърли твърденията, че Мерцедес фаворизира Ръсел. Австриецът беше категоричен, че отборът ще помага на седемкратния световен шампион до края на сезона.
Техническият директор на Мерцедес Джеймс Алисън също отрече твърденията за саботаж. Според британеца би било нелепо да се предполага, че тимът има намерение да попречи на перспективите на Хамилтън
„Ако просто погледнете статистиката, 8-1 или 7-1, би било разумно да си помислим няма да има много пъти, когато той ще бъде на полпозишън“, заяви Алисън в подкаста Beyond the Grid.
„Ако се опитвате да прочетете, ще видите, че има някои неща, които не са верни. Говори, че по някакъв начин той има систематичен недостатък в деня на квалификацията. Това не е вярно и не е справедливо“, добави техническият директор на Мерцедес.
Алисън заяви, че Хамилтън и Ръсел използват напълно идентични автомобили.
„Доколкото можем да преценим, автомобилите са напълно идентични. Използването на двигателя е идентично. Ако автомобилите се различават в настройките, то е защото така са решили инженерните екипи от двете страни на гаража.“
„Те имат възможност да имат идентични неща, стига да решат. Един от случаите през тази година е много известен с това. В Монако те имаха различно предно крило на автомобила. Ние имахме на разположение само едно и взехме решение, че ще поставим това крило на автомобила възможно най-скоро. В крайна сметка крилото трябваше да отиде при единия или другия. Проведохме разговор с Люис, който каза: „Не, нека Джордж да го вземе.“
Алисън смята, че неуспехът на Хамилтън да повтори окуражаващото си темпо в квалификацията се дължи на това, че подходът му не е съвместим с настоящите гуми. Британският инженер също така вярва, че скорошното подобрение на F1 W15 ще създаде по-значимо вътрешно отборно сравнение в сравнение с предишните кръгове
„Не бих прогнозирал резултат 8:1“, призна Алисън. „Аз мисля, че през една част от годината автомобилът беше доста проблемен.“
„В последните две-три състезания той стана много, много по-добър. Вярвам, че сега преценките за това кой може или не може да я го постави напред стават по-смислени. Като цяло автомобилът е по-малко генератор на случайни числа.“
„Люис неслучайно е най-добрият квалификатор в историята на спорта и най-добрият пилот в спорта. Тази година обаче той се бори да се задържи на в челото, както казах по-рано“, завърши техническият директор на Мерцедес.
Spain, we got memories ❤️💛🤩 pic.twitter.com/3Pb229BG02
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 18, 2024