Мерцедес има сериозни очаквания за подобренията за Гран при на САЩ. Това заяви техническият директор Джеймс Алисън. Според него, новият под, който дебютира в Остин, ще покаже дали развитието на колата за 2024 г. върви в прав път.
Тази година Мерцедес отново не е претендент за победи и титли. Германският производител първоначално заложи на радикалната концепция от 2022 г. Но с напредване на сезона отборът направи сериозни промени в дизайна на своя болид.
Въпреки подобренията, Мерцедес продължава да има сериозен пасив спрямо Ред Бул. Базираният в Милтън Кийнс наложи доминация и печели състезание след състезание. Единствено Ферари успя да прекъсне хегемонията на „Червените бикове“, след като грабна победата в Сингапур. Същевременно Мерцедес продължава да търси първи успех от края на сезон 2022, когато триумфа в Гран при на Сао Пауло с Джордж Ръсел
В този момент Мерцедес заема второто място при конструкторите. Отборът от Бракли води оспорвана борба с Ферари. Скудерията изостава с 28 точки от „Черните стрели“ 5 кръга преди края на сезона. Това е разлика, която може да бъде стопена, стига Мерцедес да има лош уикенд, в който не спечели много точки.
Мерцедес имаше един труден уикенд в Катар. Германският производител все пак успя да увеличи аванса си спрямо Ферари, въпреки че Люис Хамилтън отпадна от неделната надпревара. Седемкратният световен шампион имаше контакт със съотборника си Джордж Ръсел, след който се завъртя и озова в чакъла. Същевременно Скудерията също загуби един от своите автомобили заради повреда в горивната помпа.
Мерцедес работи върху колата за 2024 г. Въпреки това тимът продължава да добавя новости в F1 W13. Целта на тези подобрения е да елиминират слабостите на настоящия автомобил и да дадат по-ясна представа за следващата година. Целта на Мерцедес е да се върне в борбата в челото и да притисне Ред Бул.
Мерцедес представя последния си голям ъпгрейд за 2023 г. в Остин. Той включва чисто нов под. Според техническия директор Джеймс Алисън, именно подът ще покаже дали развитието на тима върви в правилата посока.
„Надявам се, че ще позволи да запишем по-добро време за обиколка. Това винаги е от полза“, сподели Алисън. „Подът в Остин ще покаже дали развитието за 2024 г. върви в прав път. Затова този ъпгрейд ще бъде много полезен. По отношение на времето за обиколка подобрението ще бъде малко. Да, ще имаме напредък но не очаквайте да сме изпреварили Макс [Верстапен], добави техническият директор на Мерцедес.
Алисън добави, че тимът е постигнал добро разбиране на своя W14 и особено на неговите слабости. Така има яснота за това къде трябва Мерцедес да насочи усилията си за следващата година. Алисън все пак призна, че времето ще покаже дали „корекциите, заложени в бъдещия дизайн, ще дадат очакваните резултати“
„Смятам, че голяма част от проблемите, които ни мъчат сега, са достатъчно добре разбрани. В момента ние работим, за да ги отстраним. Чувствам, че всички ние имаме доста ясна представа за това какво искаме да направим с автомобила.“
„Макар че не постигнахме наистина впечатляващия напредък на Макларън, ние все пак начертахме посоката, която ни дава много ясна представа какво трябва да поправим. Очаквам следващите години да са забавни, много вълнуващи и всъщност този период от годината винаги е изключително приятен“, завърши техническият директор на Мерцедес.
mick.jpg 😜 pic.twitter.com/nIDYyePzNm
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 10, 2023