Мерцедес показа част от подобренията в автомобила F1 W14. Германският производител реши да рискува и представи значително обновената версия на своя болид по време на уикенда за Голямата награда на Монако.
Comparativas de los nuevos pontones de Mercedes
New @MercedesAMGF1 sidepods comparissions #f1 #MonacoGP pic.twitter.com/NuMcAYaPMe
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 25, 2023
Германският производител работеше доста усилено върху своя автомобил веднага след началото на сезона. Екипът от Бракли отново заложи на радикалната концепция от миналата година. Това обаче отново дръпна отбора по-назад от очакваното. Заради това Тото Волф заяви, че ще има сериозни промени в F1 W14, която трябва да дебютират на Имола. Тъй като уикендът в Италия бе отменен, отборът реши да използва новия пакет с актуализации в Монако.
Очаква се Мерцедес да покаже целия си автомобил в началото на утрешния ден. Днес все пак се появиха първите изображения на новите кутии за радиатори и окачване. Те показват голямо отклонение спрямо досегашния дизайна на болида на Мерцедес.
Промените потвърждават, че германският производител е изоставал концепцията с „нулеви сайдподове“, която въведе миналата година. Новите компоненти приличат повече на тези на екипи като Астън Мартин и Алпин.
#F1: bodywork of the new sidepods for the Mercedes W14. #AMuS, #MonacoGP pic.twitter.com/VkArJLeLdS
— Andreas Haupt (@andihaupt1) May 25, 2023
Новият дизайн се отличава с по-широк и закръглен входен отвор с тунел под самия сайдпод. Той черпи вдъхновение от дизайна на Ред Бул RB19, но без сериозното „подрязване.“
Кутиите на радиаторите не са единствената промяна, която е направен от Мерцедес. Тимът е коригирал и разположението на предното окачване. F1 W14 има и нов под, както и нова охладителна система.
Промените в болида на Мерцедес трябва да подобрят притискането и аеродинамичната ефективност. Друга важна характеристики е F1 W14 да бъде малко по-приятен за управление в ръцете на Люис Хамилтън и Джордж Ръсел. Двамата се оплакаха, че балансът на W14 е труден на моменти. Това означава, че имат по-малко доверие в него най-вече при спиране.
От Мерцедес предполагат, че по-доброто удобство на пилотите трябва да доведе до подобрение във времето за обиколка. Екипът няма някакви огромни очаквания за Монако. Въпреки това има някаква надежда, че подобрената версия на F1 W14 ще бъде значително по-добра в сравнение с тази, която се използваше преди това
Шефът на Мерцедес Тото Волф многократно е заявявал, че неговият тим няма „сребърен куршум“ и няма как да обърне всичко на 360 градуса за толкова кратък период от време. Вчера австриецът заяви, че остава реалист относно шансовете на Мерцедес в Монте Карло.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 25, 2023