Мерцедес ще има подобрения и на Имола. Това потвърди оперативният директор Андрю Шовлин. Според неговите думи, отборът трябва да продължи да работи върху последователността си по време на състезателните уикенди, за да извлече повече скорост от автомобила.
Мерцедес промени концепцията на своя автомобил през тази година в опит да подобри представянето си. Но до момента това така и не се случва. Германският производител няма нито един подиум от началото на сезона, като най-доброто класиране беше петото място на Джордж Ръсел в Бахрейн.
В Мерцедес правят всичко възможно, за да отстранят недостатъците на F1 W15. Автомобилът страда от липса на достатъчно последователност. Освен това, той се представя много слабо във високоскоростните завои
Мерцедес представи първият пакет с актуализации в Маями. Този уикенд предстои вторият пакет на Имола. Според Шовлин, новостите в Маями са се представили според очакванията на отбора. Въпреки това той призна, че темпото на развитие на конкурентите, както и някои продължаващи проблеми със собствения автомобил, могат да затруднят отразяването на този напредък на пистата.
„Успяхме да изтеглим напред около половината от нашия комплект за обновяване в Маями. Другата половина ще пристигне в Имола. Работим усилено върху бъдещите състезания, за да се опитаме да внесем развитие и в тях“, сподели Шовлин във видеоклип на Мерцедес.
„Работи ли според очакванията? Да, всичко изглежда така. Това сякаш осигурява представянето, на което се надявахме от новия под. Проблемът в момента е, че всички останали развиват автомобилите си. Видяхме Макларън с голям пакет новости в Маями. Изглежда, че са се придвижили напред. Проблемите с управлението, с които пилотите трябва да се борят, затрудняват наистина да се види цялото това представяне като една пряка стъпка напред.“
„Това, което откриваме, е, че автомобилът може да се държи различно в различните сесии. Докато не се справим с това, винаги няма да имаме ползите, които можем да извлечем от този тип актуализации“, продължи оперативният директор на Мерцедес. „След последните няколко състезания вече имаме много ясна представа за това какво трябва да направим с автомобила, за да го направим малко по-приятен за пилотите. Искаме да сме сигурни, че той отива там, където те искат, особено когато правят важните квалификационни обиколки“, каза още Шовлин.
„Имаме доста добра нишка от актуализации, които ще се появят през следващите три или четири състезания. Работи се много усилено във фабриката. Надяваме се, че скоро ще започнем да виждаме плодовете от това нещо.“
Шовлин даде своята гледна точка за това какво може да очаква Мерцедес по отношение на това как ще се представи F1 W15 на следващите писти. Отборът се надява на по-лесно вкарване на автомобила в правилния прозорец
„Предстоят ни Монако, Монреал и след това Барселона“, обясни оперативният директор на Мерцедес. „Имате две писти, които са предимно нискоскоростни завои. Монреал със сигурност е с изцяло нискоскоростен характер. И след това имаме Барселона, която изключително бърза писта след премахването на шикана. Там има много средноскоростни и много високоскоростни завои.“
„Имаме доста голям диапазон, с който трябва да се справим. Не очакваме, че ще отидем в Монако и изведнъж ще се окажем изключително бързи. Това, което можете да открием, е, че фините разлики на тези писти могат да разкрият тези слабости малко по-малко.“
„Ако сте в Монреал, където имате работа само с един скоростен диапазон, може да е малко по-лесно да вкарате автомобила в прозореца. Всички ние вършим цялата нормална работа по подготовката. В основата си трябва да разработим своя начин за излизане от този проблем, като въведем актуализации на представянето на автомобила.“
„Това е нещо, върху което работим. След това на пистата просто ще се опитаме да оптимизираме това, което имаме, по възможно най-добрия възможен начин. Междувременно се борим да вземем колкото се може повече. Всъщност работим едновременно в тези две области“, завърши Андрю Шовлин.
Междувременно шефът на Мерцедес Тото Волф коментира предстоящия рейс уикенд в Имола
Първите шест състезания не бяха лесни за нашия отбор. Изградихме си ясна представа за това къде трябва да се подобрим и очертахме ясен път напред, за да се справим с това“, каза Волф.
„Ще минат няколко състезания, преди да видим, че това дава плодове. Всички работят усилено, за да ги донесат възможно най-скоро.“
Австриецът също потвърди, че Мерцедес ще има новости в Имола.
„Ще се стремим да използваме максимално пакета, с който разполагаме, и ще внесем още няколко актуализации в Имола. Надявам се те да ни тласнат в правилната посока“, добави шефът на Мерцедес.
Според Волф, нормалният формат на уикенда в Имола може да помогне на Мерцедес да намери по-добри настройки на своите автомобили.
„Това ни дава повече време за усъвършенстване на настройките. Имола обаче е сложна писта, която предизвиква както автомобила, така и пилота“, обясни Волф.
„Тя има няколко бързи и плавни участъка, но и някои нискоскоростни завои, както и сложна, неравна повърхност. Тя е тясна, което затруднява изпреварванията, и има няколко промени в надморската височина. Всичко това се съчетава, за да осигури един труден тест, който очакваме с нетърпение.“
We’re back in Imola! 😍
Our @MercedesF1Esp driver Dani is back to give you a refresher on the layout in Emilia-Romagna 👇
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 14, 2024