Тото Волф смята, че в Мерцедес са загубили от 8 до 10 месеца от времето за развитие на сегашния болид W13. Причината за това е сериозното подскачане, с което се сблъска отбора от Бракли през първата половина от сезон 2022 в F1.
Мерцедес изживява труден сезон с новото поколение болид W13. Още по време на тестовете колата на Сребърните стрели бе сериозно засегната от силно отскачане. Това пречеше тимът да разкрие пълния си потенциал и позволи натрупването на сериозна разлика спрямо Ред Бул и Ферари.
Германският производител се нуждаеше от няколко месеца, за да разбере факторите, които са довели до това тежко подскачане. Отборът от Бракли въведе редица промени болида W13. Те помогнаха на Люис Хамилтън и Джордж Ръсел намалят изоставането си спрямо Ред Бул и дори да настигнат Ферари.
Макар да успя да се справи с отскачането, Мерцедес все още не е записал победа в тази кампания. Тимът от Бракли на няколко пъти бе близо до успеха, но в крайна сметка загуби от Ред Бул.
Отборът от Бракли пострада и от това, че не можеше да работи по подобренията на производителността, докато не отстрани проблемите си с радикалния дизайн на своя болид. Във връзка с това Волф смята, че Мерцедес все още може да наваксва изоставането си от Ред Бул. Австриецът е сигурен, че това няма да улесни завръщането му в борбата за победи от началото на следващия сезон.
„Вярвам, че всички разбираме откъде идва разликата спрямо Ред Бул. Те ще пренесат част от предимствата си и през следващата година“, сподели Волф.
„Загубихме 8-10 месеца от развитието на тазгодишния автомобил. Честно казано така и не разбирахме какво не е наред и как да се справим с всички тези проблеми. Затова очаквам следващата година отново да се изправим през огромно предизвикателство.“
„Всички ние играем дългата игра. И двамата ни пилоти играят в дългосрочна перспектива, като и целият отбор. Оценката на представянето ни не се основава на една година или един уикенд. Това е начинът, по който успяваме да печелим шампионати в дългосрочен план“, добави Тото Волф.
Мерцедес се превърна в основния съперник на Ред Бул в последните състезания в Северна Америка. Същевременно във Ферари претърпяха известен спад в представянето си както в САЩ, така и в Мексико. Има вероятност тимът от Бракли да догони своите съперници от Маранело в последните два старта за годината.
Германците продължават да преследват първия си успех за тази година. Въпреки това Скудерията може да се върне в борбата за челните позиции, докато Ред Бул все още има видимо преимущество спрямо Мерцедес.
„Ферари няма да са толкова назад от, колкото бяха в Мексико. Те ще бъдат по-близо в Бразилия и Абу Даби. Вярвам, че борбата между нашите два отбора ще бъде много близка“, заяви главният стратег на Мерцедес Джеймс Ваулс.
„По отношение на Ред Бул, те все още имат предимство пред нас. Не мисля, че това са точно трите десети, с които ни изпревариха [в Мексико]. Очаквам те бъдат с още няколко десети по-напред в следващите няколко състезания.“
„Все повече се приближаваме до крайната ни цел в сравнение с това, което бяхме в началото на сезона. Понякога дори се борехме да излезем от Q1 или Q2. Тогава не бяхме този отбор сме сега. Вярвам, че сме косъм от това да се борим за първата си победа. затова продължаваше напред и няма да спираме да работим.“
„Интерлагос е писта, на която и двамата ни пилоти обикновено се представят добре. Освен това има и спринтово състезание, в което можем да спечелим повече точки. Когато разполагаш с автомобил, който е на няколко десети от конкурентите ти, можеш да направиш нещо наистина невероятно“, добави главният стратег на Мерцедес.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 7, 2022