Мерцедес започва да разбира все по-добре проблемите на F1 W15. Това заяви техническият директор Джеймс Алисън. Според британския инженер, уикендът в Мелбърн е помогнал на екипа да намери причините за това защо болидът не се представя на нужното ниво. Алисън добави, че F1 W15 не е толкова конкурентен при по-горещо време.
Мерцедес изживя един ужасяващ състезателен уикенд в Австралия. Германският производител си тръгна с 0 точки от пистата Албърт парк, след като оттегли и двата си автомобила. Първо Люис Хамилтън отпадна заради проблем с двигателя. В самия край на надпреварата Джордж Ръсел катастрофира, след като водеше битка с Фернандо Алонсо за шестото място
В Мерцедес се надяваха да направят крачка напред в Мелбърн. Екипът очакваше пистата в Мелбърн да пасне добре на характеристиките на F1 W15. В крайна сметка обаче Хамилтън и Ръсел продължиха да изпитват сериозни затруднения. Седемкратният световен шампион дори отпадна от Q2 и потегли извън челната десетка.
Отборът от Бракли се бори за представяне още от началото нас сезона. Проблемите на пистите в Сахир, Джеда и Мелбърн разкриха, че в Мерцедес имат още много работа за вършене, ако искат да се борят за челни позиции.
В Саудитска Арабия стана ясно, че F1 W15 има проблеми със сцеплението във високоскоростните завои, което се влошава от подскачането. Според Според Алисън сега се е появила и тенденция отборът да е по-малко конкурентоспособен в по-топли условия.
Последните данни за това са свързани с разликата в конкурентоспособността между третата свободна тренировка в Австралия и квалификацията. В по-хладната FP3 Хамилтън и Ръсел бяха много по-близо до Ред Бул и Ферари. След това обаче двамата изостанаха сериозно.
„Започваме да виждаме, че през повечето уикенди имаме период, в който се чувстваме уверени в автомобила. След това той ни се изплъзва в квалификацията и състезанието“, обясни Алисън.
„Нека се опитаме да съберем този модел. Най-силната връзка, която можем да направим в момента, е, че конкурентоспособността на F1 W15 спада, когато пистата е топла и когато денят е най-топъл. Следователно температурата на гумите се повишава заедно с тази на пистата.“
„Това ни дава някои насоки за това какво трябва да направим, за да продължим напред оттук нататък. Не е тайна, че нямаше промени в настройките между последната тренировка и квалификацията“, добави техническият директор на Мерцедес.
Алисън разкри, че все още не се знае дали недостатъците на F1 W15 могат да бъдат отстранени чрез смяна на настройките или са необходими по-драстични промени
„Ако сте определили правилно точната оценка на причините за слабата ни конкурентоспособност, тогава можете да разработите програма за уикенда. Тя е посветена на опитите за промяна на температурата и температурния баланс отпред и отзад във ваша полза. Ще използвате всички конвенционални инструменти за настройка на автомобила“, обясни Алисън.
„Тази работа можете да свършите тук, във фабриката, при симулацията и т.н. Но ако след като сте изчерпали степените на свобода, с които разполагате по отношение на настройките, стигнете до заключението, че все още трябва да отидете по-далеч. В този случай нещата стават по-трудни.:
„Това ще означава, че има скрити характеристики. Да речем, че те са в аеродинамичната карта, която сте разработили, или в характеристиката на окачването, които влошават тази конкретна характеристика.“
„За да я заздравите наистина добре, ще трябва да промените тези основни характеристики. Това може да стане бързо и безпроблемно, или малко по-задълбочено и по-сложно“, заключи техническият директор на Мерцедес.
Lots to talk through after a challenging weekend in Australia.
James Allison explains George’s red flag radio message, why we started Lewis on the Soft tyre and much more in our @akkodis_global Race Debrief 👇
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) March 27, 2024