Единственият компонент в новия Мерцедес F1 W13, който е взет от миналогодишния болид на осемкратните световни шампиони, е воланът, заяви техническият директор на тима Майк Елиът.
„Промените по отношение на шасито са огромни“, продължи Елиът
„По време на моята кариера не се е случвала толкова голяма промяна. Според мен тя се състои от три части. Първо, правилата са много различни, особено за аеродинамиката и това има огромно влияние. Второ, целта на новия регламент означава, че на практика формите на колите са различни. Трето, подобна промяна за първи път се случва в условия на ограничен бюджет.“
„Инженерите обожават предизвикателствата и това бе фантастична възможност да направим нещо съвсем ново. В света на аеродинамиката обикновено гониш някакви малки неща. При такава регулационна промяна обаче всичко се случваше в огромни размери, което е доста удовлетворяващо. Същевременно говорим за рестарт на всичко след осем конструкторски титли. Всички отбори трябваше да започнат на чисто – не пренасяш нито успешните компоненти, нито проблемите от предходните сезони в тези нови автомобили.“
„Постигането на нужните аероформи изискваше пълно вътрешно преустрояване чак до електрическата система и къде поставяме неща като ECU-то например. Окачването бе преконструирано, за да компенсира загубата на хидравлика и някои стабилизиращи елементи, които сега са забранени в новите правила. Надявам се да направим още една крачка напред с това колко компактни са кутиите за радиаторите и капака на двигателя.“
„Промяната при гумите ще доведе до други неща като например това, че ще има известна разлика при настройването на колите. Но тя е стъпка в правилната посока и според мен ще подобри състезанията. Гумите няма да прегряват толкова и ще се управляват по-лесно.“
4⃣4⃣🤝6⃣3⃣ pic.twitter.com/3HRNiJ9PmG
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 18, 2022
Задвижващата система за 2022 г. ще бъде замразена до края на периода за използване на настоящите агрегати – 2025 г.
„За тази година ни бе разрешена една финална сериозна промяна, която трябва да приключи до старта на сезона. Промените по ERS пък е необходимо да бъдат въведени преди 1 септември“, обясни управляващият директор на Мерцедес AMG HPP Хайуел Томас.
„Отговарящият за шасито екип работи изключително упорито, за да разбере къде са възможностите в новите правила. Ние правехме промени по задвижващата система така, че да им позволим максимално добро използване на този регламент.“
„Въвеждането на ново гориво (Е10 – с 10% етанол, б.р.) не звучи като нещо сериозно, но е доста значителна промяна по отношение на това как взаимодействат бензинът в задвижващата система. По този въпрос работихме както винаги в близко сътрудничество с Петронас.“
Томас обясни още, че времето, през което моторът работи на пълен капацитет ще е различно в сравнение с досега.
„Това ще има последващ ефект върху начина, по който генерираме енергия и след това отново я използваме. В течение на годината мисля, че общото развитие ще е много силно. Начинът, по който задвижващата система работи в началото на сезона ще е различен от този в края на 2022 г. Ние трябва да сме адаптивни“, допълни шефът на Мерцедес AMG HPP.
Our W13. 🤍❤️ pic.twitter.com/6fu1k0enA7
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 18, 2022