Лично председателят на борда на директорите на Даймлер д-р Дитер Цетче и изпълнителният директор на Петронас Тан Шри Дато обявиха днес подписването на нов договор за партньорство между тима и петролната компания от Малайзия.
Параметри по споразумението не бяха дадени, като д-р Цетче с усмивка отбеляза, че договорът е многогодишен.
– Той ще обхване не само спорта, но и производството на серийни автомобили, маркетинга и съвместните изследвания – отбеляза мустакатият германец.
Специалната пресконференция в претъпкания моторхоум на тима стана повод и за още коментари и въпроси дали сега по-лесно ще бъде подновен договорът на Нико Розберг. Някои източници съобщиха, че германецът вече има нов контракт, но изпълнителният директор (бизнес) на Мерцедес F1 Тото Волф не откри пряка връзка между днешната новина и ситуацията с Розберг. Той само отбеляза, че когато документите бъдат подписани, ще научим. В падока все още се спекулира за това дали Себастиан Фетел или Фернандо Алонсо не са се запътили към Бракли. Настоящият сезон на Люис Хамилтън пък е втори от тригодишния му договор с Мерцедес.
Във връзка с пилотите относно започна обсъждане на суперлативите, които Цетче каза за Алонсо в Барселона. Шефът на Даймлер отговори с отлично чувство за хумор, че първо били в Испания и близо бил крал Хуан Карлос. После сериозно отбеляза, че Фернандо наистина е един от най-добрите пилоти, но в тима са доволни от онова, което правят техните състезатели в момента.
Д-р Цетче пак с усмивка се възмути от негативните коментари за доминация на Мерцедес в настоящия сезон, а съвсем не били същите оценки когато един тим доминираше през последните 4 години.
Германецът бе категоричен, че екипът ще даде пълна възможност на пилотите си да се състезават, както бе в Бахрейн и смята, че това е добре за спорта.
Той не скри и факта, че наистина в борда да директорите на Мерцедес е имало сериозни дискусии дали компанията да не се откаже от спорта, но в крайна сметка е надделяло мнението, че това е най-добрият начин за реклама на бранда по-света:
– Да, ясно е, че движещата сила е маркетингът, а спортът не е просто хоби. Ние доста говорихме и имаше различни гледни точки към това дали да останем или да си тръгнем, но в крайна сметка избрахме да продължим и сега сме доволни. Имаше доста болка през последните 5 години, когато не винаги избирахме правилната посока, но всичко си дойде на мястото. Няма как веднага всичко да се подреди.
В допълнение Волф веднага допълни, че на фона на всички негативни коментари около Формула 1 напоследък, тя си оставала отлична платформа за световна реклама.