Мерцедес и Уилямс са по-добре подготвени от Ферари за началото на сезона във Формула 1, заяви шефът на Скудерията Стефано Доменикали в края на тестовете на Гран при отборите.
Отборите от Бракли и Гроув покриха най-голяма дистанция в тренировките. Най-доброто време на Фернандо Алонсо пък бе с над секунда по-слабо от това на най-доброто постижение от втората сесия в Бахрейн на Фелипе Маса с Уилямс.
– В края на сесията ние имаме около 4000 км, докато Мерцедес са навъртели близо 5000 или 4900, или нещо такова. Уилямс са близо до тези стойности. В крайна сметка това означава, че те са по-добре подготвени за началото на сезона – това е факт. Знаем, че някои екипи са пред нас. Мерцедес се справиха много добре досега с въвеждането и експлоатацията на новите задвижващи системи. Но те са огромна компания, ние сме по-малки и искаме да покажем, че дори при това положение можем да свършим фантастична работа – заяви Доменикали.
Според него издръжливостта ще е ключова за първите надпревари от сезона. Италианецът допълни, че трябва да се има предвид още колко много работа трябва да се свърши:
– Това обаче е нормално в толкова различна среда. Сега според мен трябва да се установят приоритетните задачи, нуждаещи се от решение. В началото те са основно от страна на издръжливостта. Това ще е ключово в началото. След това ще се продължи, разбира се, по оправянето на останалите проблеми. От видяното досега в трите предсезонни сесии Мерцедес и Уилямс изглеждат в чудесна форма. Смятам, че ние имаме добра база, но трябва да я развием. Има голям потенциал, който може да се ползва и целта е да се намерят решения на най-належащите задачи, защото спечелените в първите стартове точки ще са особено важни.
Наскоро се появи слух, че агрегатът на Ферари е със 75 к.с. по-ниска мощност от тези на съперниците. Доменикали отхвърли информацията, както и това, че системата е по-тежка, но призна, че по нея има още доста работа.
– Първо, не знам откъде се появи този слух. Чух какви ли не стойности. Знам със сигурност какво е положението при нас и мога да гарантирам, че циркулиращите числа са измислица! Сериозно казано обаче, най-важното нещо е да разберем как да постигнем баланс между електрическата мощност, ERS, MGU-K и батерията. Всички тези неща имат влияние върху цялостната мощност и там има голям потенциал, който може да се извлече – каза още италианецът.