Мерцедес изпита днес ново решение за подобряване на звука от настоящите задвижващи системи във Формула 1. Устройството наподобява мегафон и бе монтирано в задната част на F1 W05 Hybrid.
Отборът от Бракли изпробва системата с Нико Розберг зад волана. Немският пилот проведе аероизпитания, както и специални тестове на пълна газ. Според присъстващи на тренировката разликата в звука е незначителна.
Мерцедес потвърдиха, че следобед няма да правят повече тестове с „мегафона”.
Проблемът със звука се изтъква от началото на сезона във Формула 1. Управляващият търговските права на спорта Бърни Екълстоун бе особено недоволен от много по-тихите задвижващи системи. Той заяви, че организатори от редица страни са го притиснали да намери решение, тъй като в противен случай щяло да има отлив на зрители. Прилагане на решението с „мегафона” обаче изисква единодушно съгласие от всички отбори, за да бъде приложено този сезон.
Тестовете бяха наблюдавани от специален екип инженери по акустика. Те са наети от ФИА, за да се помага на отборите и производителите на задвижващи системи в търсенето на решение за увеличаване на звука.
След приключване на тестовете ще бъде направен пълен анализ на получените резултати. След това представители на международната федерация ще обсъдят данните с екипите от F1 и ако е необходимо, ще бъдат направени предложения за промени в правилата.