Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес може да има добро правно основание при обжалването на резултатите в...

Мерцедес може да има добро правно основание при обжалването на резултатите в Абу Даби

7922
0
Тото Волф
Тото Волф, снимка Мерцедес

Мерцедес може да имат убедителен случай, ако подадат жалба срещу резултатите в Гран при на Абу Даби. Отборът обмисля дали да обжалва след като двата им протеста бяха отхвърлени веднага след края на състезанието. 

Според тимът от Бракли правилата на спорта не са били спазени правилно, когато състезанието е било подновено. Противоречията в надпреварата поставиха под съмнение резултата, с който се решава титлата за сезон 2021 в продължение на два дни. Тогава Люис Хамилтън загуби позиция от Макс Верстапен в последната обиколка и пропусна възможността да спечели рекордна осма титла.

Съгласно правилата на ФИА Мерцедес има 96-часов прозорец, в който да се ангажира с подаване на жалба. Около половината от това време вече е изтекло. След противоречивия край на сезона отборът пристигна в Абу Даби, готов за правен спор, след като се възползва от услугите на Пол Харис. Преди това той е представлявал екипа през 2013, когато те се явиха пред трибунала на ФИА заради теста с Пирели след Гран при на Испания. През юли миналата година успешно представляваше Манчестър Сити в изслушване на Спортния арбитражен съд. Английският отбор бе разследван за предполагаеми нарушения на лицензирането на клуба и финансовия феърплей на УЕФА.

Според сътрудника по разрешаване на регулаторни и търговски спорове Никълъс Бамбър, Мерцедес имат добри основания да оспорват решението за отхвърлените им протести.

„Тълкуването на състезателния директор и стюардите на Спортните правила на ФИА за 2021 беше поставено под въпрос както от състезателните пилоти, така и от коментатори експерти“, сподели Бамбър.

„В отговор на протеста на Мерцедес, те стигнаха до заключението, че член 1.53 дава на директора на състезанието картбланш да контролира използването на колата за сигурност. Също така отменя процедурата й, предвидена в член 48.12“.

„Това тълкуване изглежда на пръв поглед несъвместимо с разбираемия език на регламентите. Това противоречи на подхода на Маси при подобни обстоятелства в Гран при на Айфел през 2020“.