Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес начело след първия ден

Мерцедес начело след първия ден

29
0
2014,Бахрейн,Мерцедес,Нико Розберг

Пилотите на Мерцедес, Люис Хамилтън и Нико Розберг, бяха най-бързи и след втората свободна тренировка в петъчния ден в Бахрейн. Така състезателите за пореден път показаха, че имат доминираща роля в началото на сезон 2014. Трети се нареди Фернандо Алонсо с Ферари, следван от Даниел Рикиардо (Ред Бул) и Фелипе Маса (Уилямс).

Втората тренировка в Бахрейн започна при изкуствено осветление. Температурата на въздуха бе паднала само с 3 градуса спрямо първата сесия (до 22 градуса по Целзий), докато тази на асфалта бе с цели 18 по-малко (27 градуса). Това разбира се автоматично означаваше по-малко сцепление за пилотите, които така или иначе след промените в правилата се оплакват от намаленото аеродинамично притискане.

Интересното обаче бе, че всички пилоти излязоха почти веднага на пистата и въпреки трафика и по-ниските температури времената бяха по-добри от тези сутринта. Хамилтън и Розберг от екипа на Мерцедес отново излязоха начело след първите си опити, като зад тях се наредиха Рикиардо (Ред Бул), Алонсо (Ферари) и Фетел (Ред Бул). Хюлкенберг (Форс Индия) пък бе шести пред Магнусен и Бътън от Макларън.

Пилотите на Ред Бул бяха получили нови двигатели с вътрешно горене по време на паузата между двете сесии (в колата на Фетел и MGU-K), като същото се случи и със състезателите на Торо Росо. В Маруся пък освен споменатите агрегати бяха сменени и турбо компресорите. Това означава, че до края на сезоните споменатите екипи ще разполагат само с по три нови 1,6-литрови V6 турбо агрегати. При нарушаване броя на използваните мотори, който е ограничен на 5 за сезон, ще последва наказание с преместване на 10 места назад.

В Макларън пък решиха да сменят елементи на предното окачване в колата на Бътън, като определено имаха сериозни затруднения и дори се стигна до използването на чук във високотехнологичен спорт като Формула 1.

Около половин час след началото на сесията пилотите започнаха вторите си опити, вече с по-мекия от двата типа гуми. Още при първото си излизане с меката смес Нико Розберг подобри собственото си най-добро време с близо 2 секунди и поведе в класирането. Времето на Хамилтън със същия тип пък бе още по-добро, с близо 0,4 сек по-добро от това на съотборника му.

Особено интересни бяха статистиките за максимална скорост от спийд трапа на пистата. Хамилтън бе най-бърз с 326 км/ч като втория Алонсо бе с 319 км/ч. Световният шампион Себастиян Фетел пък бе с едва 316 км/ч максимална скорост, на повече от 10 км/ч зад Хамилтън.

След първото си излизане с меките гуми почти всички пилоти започнаха подготовката си за състезанието, кои със същия тип, като Розберг и Хамилтън, кои с медиум сместа, като Себастиян Фетел.

Колкото бързи бяха по-меките гуми, толкова по-сериозно се износваха те. На прашното, изстиващо все по-бързо трасе, Нико Розберг загуби повече от 2 секунди в четвъртата си обиколка от серията спрямо първата си.

Темпото на Мерцедес в дълга серия от обиколки отново бе на високо ниво и останалите пилоти трудно се доближаваха до темпото им. Единствено Уилямс и до някъде Ред Бул и Макларън успяваха да ги следват, макар и на сериозна дистанция.