Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес най-бързи в първата тренировка в Китай

Мерцедес най-бързи в първата тренировка в Китай

57
0
Нико Розберг

Пилотите на Мерцедес Нико Розберг и Люис Хамилтън оглавиха класирането в първата свободна тренировка преди Гран при на Китай. Те изпревариха състезателите на Ред Бул Марк Уебър и Себастиан Фетел, четвърти се нареди Фернандо Алонсо (Ферари), следван от Дженсън Бътън (Макларън) и съотборника си Фелипе Маса.

Сесията започна при хубаво време при температури от 19 градуса на въздуха и 26-27 градуса на пистата. Повечето отбори имаха нови компоненти, които трябваше да бъдат изпитани. След първите опознавателни обиколки всички бяха в боксовете за проверки.

Във Ферари например предното крило на Фелипе Маса бе покрито с аеробоя, тъй като – както отбеляза техническият експерт на ВВС Гари Андерсън – „преди да развиваш, трябва да разбереш“. Техническият екип на Скудерията изследваше въздушните потоци около F138, за да продължат по-нататък със задачите си.

От Макларън пък няколко пъти обясниха, че имат доста нови компоненти за предстоящата надпревара. Спортният директор на екипа Сам Майкъл потвърди това в първата тренировка и обясни още, че част от елементите са на колата на Дженсън Бътън. Трябваше да се провери какво е поведението им преди да се вземе решение как да се процедира по-нататък. Някои от частите са напълно нови и са включени в предварително начертаната програма за развитие. Други са в отговор на проблемите, които екипът изпитва с МР4-28. Бътън пък уточни от своя страна, че екипът не реагира паникьосано на лошия старт, а работи организирано да разреши грижите си. Той допълни, че темпото в Гран при на Малайзия е било с 0,3-0,4 сек по-слабо от това на най-бързите в надпреварата и според него тази разлика може да навакса за няколко старта.

Ромейн Грожан този уикенд е с последния вариант на изпускателната система на Лотус, с който Кими Райконен вече кара в Малайзия. Финландецът заяви по-рано, че в отбора знаят защо Е21 имаше чудесна скорост през първия ден на Сепанг, а темпото в състезанието не бе толкова добро, така че няма да допуснат отново същото да се случи в Китай.

При липсата на особено движение по трасето темата за заповедите от бокса отново излезе на преден план. В Китай до момента далеч повече се говори за случилото се в Малайзия, отколкото за предстоящия трети кръг от световния шампионат – едва ли остана пилот в падока, който да не бе попитан какво е мнението му относно нарежданията от пита и уважението между състезателите при битките им на писта. Шефът на Ред Бул в F1 Кристиан Хорнер призна, че и неговите отношения със Себастиан Фетел са поставени на тест, а разделението между пилотите на тима е очевидно.

Първите времена обичайно започнаха да се появяват около половин час след светването на зеления семафор. Час след началото, когато вече имаше понатрупани обиколки, начело бе миналогодишният победител в Китай Нико Розберг с 1:36.904 мин, а на 0,463 сек зад него бе съотборникът му в Мерцедес Люис Хамилтън. Англичанинът пропусна програмата си в четвъртък, тъй като не се чувстваше добре, но днес бе на пистата и работеше с отбора в тренировката. Той се опитваше да навакса изоставането, след като почти цялата разлика се натрупваше в последния сектор (около 0,4 сек). Малко след това механиците промениха твърдостта на предното окачване в болида на Розберг и той свали още от постижението си.

В тима от Бракли са предпазливи в очакванията си за предстоящата надпревара, но се надяват на добро представяне, а първите знаци са окуражаващи. В класирането следваха състезателите на Ред Бул Уебър и Фетел (съответно трети и четвърти), следвани от Фернандо Алонсо, Бътън, Маса, Адриан Сутил (Форс Индия), Грожан, Райконен и т.н.

В сесията бе отбелязано наличието на грейнинг на гумите (екипите бяха с по-твърдите – медиум – за уикенда) след само няколко обиколки на пистата до Шанхай. Моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри коментира, че всички смеси този сезон са по-меки като цяло и това логично ще доведе до по-сериозно износване. Опитът от минали години обаче показва, че отборите бързо се справят с това. Китайското трасе освен това не е толкова агресивно спрямо гумите, колкото Сепанг и очакванията са повечето екипи да предпочетат стратегия с 3 бокса в неделя, но е възможно и състезание с 2 пита.

Краят на тренировката бе зает – всички пилоти (освен Пол ди Реста) бяха на пистата, но размествания в класирането нямаше. Две минути по-късно Серхио Перес излетя, при това в същата зона, в която заседна Люис Хамилтън на влизане в питовете по време на Гран при на Китай през 2007 г.!