Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес най-бързи и в последната свободна сесия на Сепанг

Мерцедес най-бързи и в последната свободна сесия на Сепанг

35
0
Люис Хамилтън

Пилотите на Мерцедес Нико Розберг и Люис Хамилтън бяха най-бързи и в последната свободна тренировка на пистата Сепанг. Немският състезател оглави подреждането, а трето време даде Кими Райконен (Ферари).

В първите пет минути на сесията всички направиха опознавателни обиколки освен пилотите на Ред Бул. Тимът смени предното крило на Себастиан Фетел в последния момент. Той и Даниел Рикиардо скоро се присъединиха към колегите си на пистата.

Първото време бе дадено от Пастор Малдонадо (1:45.211 – вчерашното топпостижение на Нико Розберг бе 1:39.909), който не кара в петък – двете му обиколки едва ли са помогнали с нещо за подготовката му за надпреварата на Сепанг. Венецуелецът призна, че му е трудно да приеме ситуацията, но продължи да работи. От тима му Лотус коментираха негово излитане от трасето отново с чувство за хумор: „Пастор малко излезе настрани на осми завой. Очевидно е изненадан, че а) колата е стигнала толкова далеч; б) върви нормално…”

Кевин Магнусен загуби мощност, но опита да се върне в бокса, като при това едва не се удари с Фелипе Маса. По-късно се оказа, че има проблем със сензор, което му струва на практика пропускане на сесията. Съотборникът му Дженсън Бътън съобщи, че има много ниско сцепление във високоскоростните завои. Английският пилот на Макларън обясни след петъчните свободни тренировки, че новите компоненти за МР4-29 помагат в известна степен, но не бе доволен от баланса. Той също имаше проблеми и направи само няколко тура в тренировката. Рейсинг директорът на тима Ерик Булие уточни, че ако при сензора става дума за софтуер, то отборът може и да успее да го поправи за квалификацията, която е след по-малко от два часа. Ако обаче повредата е хардуерна, то Макларън може да не успеят да участват в сесията за разпределение местата на грида.

Половин час след началото на сесията начело бе Люис Хамилтън с 1:40.522, следван от съотборника си Розберг (на близо четири десети от секундата). И двамата използваха този момент, за да сложат по-мекия тип гуми за този уикенд – медиум. Рикиардо пък имаше грижи със своя RB10:

Малко е нервен при висока скорост. Изглежда първо блокират задните колела, след това се пързалям и с четирите.

Кими Райконен на свой ред излезе пръв с 1:40.156. След това Нико Розберг пръв слезе под 1:40 мин за обиколка – 1:39.008, докато Хамилтън се нареди втори, на 0,232 сек. От питуола разясниха, че Люис е по-бърз от съекипника си в средния сектор, но изостава в първия и последния.

Състезателите на Ред Бул сложиха гуми медиум в последните десетина минути на тренировката. От екипа уточниха към Рикиардо, че други пилоти са подобрили времената си със секунда и половина с тази смес.

Австралиецът бе седми в класирането в този момент, следван от Фетел. До края на сесията Себастиан излезе четвърти (на 1,379 сек зад Розберг). Позициите от пета до десета заеха Нико Хюлкенберг, Рикиардо, Фернандо Алонсо, Маса, Валтери Ботас, Серхио Перес.