Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес отново недостижими, но Хамилтън пак с проблем

Мерцедес отново недостижими, но Хамилтън пак с проблем

80
0
Гран при на Великобритания

Както и в първата тренировка днес на пистата Силвърстоун, най-бързи от всички отново бяха пилотите на Мерцедес. Ако сутринта Нико Розберг бе пръв, то след обяд над всички бе Люис Хамилтън. Работата му обаче бе прекъсната, след като получи повреда 28 минути преди края на сесията. Трето време, както и сутринта и с двата типа гуми ползвани следобед, записа отново Фернандо Алонсо с Ферари, което малко ободри италианците на пистата след слуха, че и шефът на отдела за двигатели Лука Марморини си тръгва. Четвърто време записа Даниел Рикиардо (Ред Бул), чийто настройки бяха видимо по-малко агресивни от тези на съотборника му Себастиан Фетел. Пети стана Валтери Ботас (Уилямс) пред двамата пилоти на Макларън.

Фаворитите от Мерцедес не бързаха с излизането си във втората тренировка днес след сигурната работа тази сутрин. В първите 15 минути изобщо не записаха бързи обиколки, докато доста активен бе Ботас. Той трябваше да сравни данни за работата на новите аероелементи в задната част и механичните настройки на колата са. Всяко обиколка бе много важна, за да натрупа информация. Причината бе, че след удара сутринта колата на Маса още се сглобяваше в бокса, а и болидът на финландеца не изпълни програмата си сутринта, когато бе каран от Сузи Волф – тя бе спряна от повреда в двигателя. Тимът успя да възстанови колата на Фелипе и по-късно и той се включи в тренировката и направи съвсем не лош брой обиколки. В края на времето обаче Ботас пак трябваше да се прибере преждевременно в бокса, защото се разглоби капакът над двигателя му!

На още зелената писта и при температура на асфалта от вече 35 градуса, но при много силен вятър в първите минути най-бърз бе Алонсо. Неговото Ферари няма големи видими промени, но е олекотено. Веднага след като направиха първите си бързи обиколки обаче, Хамилтън и Розберг го изпревариха с точно 0,6 сек в тези серии с по-твърдите гуми за уикенда.

Пилотите на Макларън, които са с нов корпус на колите в задната част и бяха сравнително обнадеждени сутринта, се оплакаха от силния вятър и от прекомерно износване на задните гуми. С по-мекия тип гуми (медиум) по-късно в тренировката картината не бе много различна, както и резултатите – седмо, осмо място.

Фетел също се забави с излизането заради проблем с предните спирачки. Механиците обаче оправиха нещата и в тези първи серии с трети комплект гуми хард той записа пето време на 1,5 сек от лидерите от Мерцедес. Себастиан губеше на бързите завои заради нестабилност на задната част. Колата на Ред Бул бе видимо много агресивно настроена със силно повдигната задна част и това го вадеше от равновесие върху бордюрите!

В същото време Рикиардо загря своите хард и раздели пилотите на Мерцедес на върха, ставайки втори, само на 0,087 сек от Хамилтън.

След добрата първа сесия пилотите на Лотус отново имаха проблеми, като Малдонадо (чиято задвижваща система бе сменена) се оплака от нестабилност на задната част. Грожан каза, че колата няма нищо общо с тази сутринта, а в средата на времето тимът го извика в бокса.

Още преди времето да е преполовено на пистата с медиум се появи Кевин Магнусен с Макларън. Последва го и Розберг, когото пък комисарите разследваха заедно с Рикиардо за изпреварване на червен флаг тази сутрин. Люис Хамилтън също сложи медиум и предстояха най-бързите обиколки за днес. От бокса обаче му се обадиха да е много внимателен със спирачките, защото има проблем със системата brake-by-wire! Въпреки това той отново записа най-добро време като слезе до 1:34.508 мин на обиколка, а Розберг бе с 0,228 сек по-бавен.

Алонсо пак записа трето време, на 0,736 сек от Хамилтън. Рикиардо пък сподели със Симон Рени, че на медиум им трябва повече време, за да загреят от очакваното, като от Пирели вече обявиха, че разликата между двата типа гуми на Силвърстоун е между 0,9 и 1,1 сек!

Започнаха традиционните сесии за износването на гумите и точно 28 минути преди края на сесията Люис Хамилтън спря на пистата, съобщавайки на тима си, че двигаляте е свършил и не превключва скоростите. Тото Волф заяви в падока пред микрофона на NBC, че в тима изследват каква е точната причина за проблема на Люис. В това време Нико Розберг направи хубава серия от 15 обиколки с медиум.

Проблеми със зареждането на батериите съсипаха пък тренировката на Жул Бианки, който остана последен само със 7 тура, а куриозно се откачи предна лява гума на Жан-Ерик Верн.