Мерцедес са отхвърлили предложение от страна на CVC Кепитъл Партнърс да останат във Формула 1 и след 2012 г., твърди агенция Блумбърг, цитирайки добре информиран, но пожелал да остане анонимен източник. Отборът обмисля опциите си, включително тази да заведе дело срещу Бърни Екълстоун, който управлява търговските права на F1 от името на CVC. Екипът на щутгартския концерн единствен от големите в Гран при не се съгласи с условията на англичанина.
Според консултанти от мюнхенската компания CNC Къмюникейшънс & Нетуърк Кънсалтинг обаче за CVC е жизненоважно да си осигури съгласието на Мерцедес, за да поддържа стабилна позицията си на финансовите пазари. Инвестиционният холдинг купи контролния пакет акции на F1 през 2006 г. за 2,5 милиарда долара. В момента от там се опитват да вземат нов кредит, с който да покрият задълженията си през 2013 и 2014 г. Новият заем ще е с падеж през 2017-2018 г., като става дума пак за над $2 млрд.
За намерението на Мерцедес да предприеме съдебни действия срещу Екълстоун се разчу още по време на уикенда за Гран при на Малайзия. Тогава англичанинът оповести с едно изречение на официалния уебсайт formula1.com, че мнозинството отбори в спорта са се съгласили да продължат да се състезават и след 2012 г., когато изтича настоящият договор Конкорд, уреждащ отношенията между отборите, CVC и ФИА. Мерцедес единствени се противопоставиха на Бърни (макар и не официално), след като и Уилямс склониха да приемат сделката му. Катерам, Маруся и Испания Рейсинг също не са подписали, но се твърди, че Екълстоун още не се е свързал с тях.
Недоволството на Мерцедес обаче е очевидно от известно време насам, макар от там да отказаха коментар по темата. В отбора смятат, че не са поставени при равни условия с останалите екипи. Нарушенията са според членове 101 и 102 на законите за конкуренцията на Европейския съюз и се твърди, че много сериозно се обмисля дело.
И двата члена от закона постановяват, че в определена бизнес сфера задължително трябва да има свободна конкуренция. Те забраняват предлагането на специфични условия на отделни страни, което би ги поставило в привилегирована позиция спрямо съперниците им.
Екълстоун обаче е направил точно такава оферта на Ферари и Ред Бул – акции за първите и повече пари за вторите, както и директорски постове за Лука ди Монтедземоло и Дитрих Матешиц. Новината бе оповестена на сайта на Скай Нюз и свалена малко по-късно. От телевизията настояха, че това е тяхно решение и не им е оказван натиск да премахнат текста.
Според друга непотвърдена информация пък Екълстоун имал желание да изключи ФИА от поредния Конкорд, но според последните данни федерацията ще остане страна по споразумението.