Пилотите на Мерцедес дадоха най-добри времена и във втората свободна тренировка в петъчния ден на уикенда в Германия. Този път обаче Люис Хамилтън успя да изпревари съотборника си Нико Розберг, макар и с едва 0,02 сек. Третото място с изоставане от 0,1 сек зае Даниел Рикиардо от екипа на Ред Бул, а Кими Райконен (Ферари) бе четвърти. Останалите места в топ десет се заеха от пилотите на Макларън (Магнусен – пети, Бътън – седми) и Уилямс (Маса – шести, Ботас – десети), допълнени от Фетел (Ред Бул) и Алосно (Ферари), заели осма и девета позиция.
В началото на втората свободна тренировка температурите се повишиха. Тази на асфалта достигна 56 градуса, докато тази на въздуха бе 31 градуса, само с 2-3 повече спрямо измерената сутринта.
Голямата част от пилотите се върна директно към дългите серии обиколки с меките гуми с цел да се намери приличен баланс за състезанието. Все пак Нико Розберг водеше след първия половин час, докато неговият съотборник в екипа на Мерцедес, Люис Хамилтън, работеше по своя собствена програма.
Половин час след началото на сесията колата на Камуи Кобаяши се запали в задната си част и пилотът на Катерам бе принуден да отбие, за да може маршалите на пистата да се погрижат да потушат пламъците.
Около 40 минути след началото на сесията започнаха първите излизания със супер меките гуми на Пирели. Пилотите на Мерцедес показаха отново, че премахването на FRIC от колата им едва ли ще промени особено статуквото. Хамилтън поведе с време от 1:18.341 мин., а Розберг бе втори едва на 0,02 сек. Рикиардо (Ред Бул), Райконен (Ферари) и Магнусен (Макларън) пък заемаха местата от трето до пето.
Освен новото гориво от Тотал и новият софтуер на Рено, колите на Ред Бул имаха и други обновени елементи, като за това свидетелстваше аеро боята в предната дясна част на колите на Рикиардо и Фетел. Тези нови елементи явно работеха добре при австралиеца, докато с тях Фетел бе едва осми след първите опити със супер меките гуми. Маса и Бътън попълваха дупката от Магнусен до него, а зад пилота на Ред Бул в топ 10 бяха още Алонсо и Ботас. Така съотношението на силите сочеше, че зад колите на Мерцедес за местата в точките вероятно ще се борят тимовете на Ред Бул, Ферари, Макларън и Уилямс.
След тези първи опити със супер меките гуми пилотите започнаха дълги серии с тази смес, за да оценят износването им в състезателни условия. В последствие пък някои се върнаха дори към меката смес, за да подобрят още баланса на колата.
Времената, дадени по време на тези бързи серии от обиколки описваха много интересна картина, обещаваща сериозна борба зад пилотите на Мерцедес. От Ред Бул дори може да опитат да се борят с Розберг и Хамилтън, що се отнася разбира се за състезателно темпо.