Мерцедес показа първите снимки на своя двигател за 2014 г., за когото се вярва, че отново ще постави моторите в центъра на вниманието във Формула 1.
Докато динотестовете в Бриксуърт продължават, от Мерцедес разкриват интересни индикации от досегашната работа и предвиждат интересна ера след влизането на новите правила за двигателите.
Анди Коуел, управляващ директор в Mercedes-Benz High Performance Engines, разсея страховете, че звукът на новите двигатели няма да е достатъчно възбуждащ. Напротив, според него новите V6 агрегати ще достатъчно шумни, за наслада на феновете, и достатъчно сериозно предизвикателство за пилотите.
„Моторите са достатъчно шумни, мисля че звучат доста приятно“, обясни Коуел. „Честотата е по-висока и с турбо компресорите, работещи на 125 хил. оборота в минута са наистина достатъчно шумни. Когато стоиш до него, работещ на стенда, въобще не е тих и трябва да се ползват защитни средства за ушите.
Ще бъде нова ера и за състезателите, които ще трябва да променят начина си на мислене и на каране, за да вземат максимума от агрегатите. Те ще имат и много по-сериозен въртящ момент, това е важно особено при излизането от завоите. А коли с повече мощност отколкото сцепление са това, на което всички се радват.
Това отново ще постави Формула 1 на върха на технологиите, което е и нещото, което феновете искат.“
Техническият директор на Ред Бул предположи миналата година, че силовите агрегати ще станат решаващ фактор в решаването на шампионатите през 2014 г.
Коуел смята, че е твърде рано да се определи какъв ефект ще имат новите мотори, но е сигурен, че производителите на двигатели и самите двигатели ще имат по-сериозно влияние, отколкото в момента.
В момента KERS произвежда 80 к.с., които могат да бъдат използвани в 6.7 сек на обиколка. Новия ERS ще дава 161 к.с., които ще могат да се използват за 33,3 сек на обиколка.
„Днес е трудно да си бърз без KERS“, казва Коуел в заключение. „През 2014 г. ще е невъзможно да се състезаващ бе ERS.”
Мнозина, сред които и Бърни Екълстоун, изразиха опасенията си, че новите правила ще навредят повече на спорта, отколкото да му помогнат. Освен това разходите щели да се покачат. След започването на тестовете обаче производителите започнаха да изразяват различно мнение. Новата технология създава чудесни силови агрегати с потенциал да направят състезанията още по-интересни. Освен това те изглежда ще бъдат по-евтини и връзката им с нормалните автомобили ще е още по-близка, което вероятно ще убеди и нови производители да влязат в спорта. Новите двигатели ще бъдат хомологирани на 1 март 2014 г. Все още не е ясно дали ще бъдат позволени повече предсезонни тестове от предоставяните в момента три. Вероятно ще има повече време за изпробването на агрегатите преди тази дата.
Освен това наименованието „двигател“ ще отстъпи място на „силов агрегат“, защото през следващата година вместо позволените 8 двигателя, пилотите ще имат право на пет силови агрегата на сезон преди да получат наказание. Така всички прилежащи системи към двигателя, включително и ERS, ще се смятат за едно и всяка повреда в тях ще се смята за повреда в силовия агрегат, за да се избегне съмненията, дали повреда в даден елемент изисква смяна на двигателя.
Двигателят с вътрешно горене, който ще е сърцето на този силов агрегат, ще е V6 турбо с обем от 1,6 л., като максималните му обороти ще са 15 хил. в минута. Турбо компресорът пък ще работи с 125 хил. об/мин. KERS изчезва, като на нейно място идва ERS. Той ще дава 161 к.с. за 33.3 сек в обиколка. Максималната мощност на новата система ще е 4MJ, което ще е 10 пъти повече от досегашната. Освен това през 2013 г. има само един начин за възвръщане на енергията, през 2014 г. ще има седем. Като конски сили промяна вероятно няма да има и отново ще имаме 750 к.с. налични за пилотите.
Докато през 2013 г. двигателите са с тежест 95 кг., през 2014 г. тежестта ще е 145 кг, включително изпускателната система. Очаква се да издържат 4000 км, което е двойно повече от това до момента. Максималното количество гориво пък ще е ограничено на 100 кг или 140 литра. Това се прави с цел да се застъпи енергийната ефективност.