Тимът на Мерцедес продължава с тестовете на пасивната си система DRS, независимо от коментарите на доста от водещите инженери в другите тимове, че системата е много чувствителна и трудно реално ще заработи в състезанията.
И тази сутрин на пистата Каталуния край Барселона W04 бе с характерния комин или банан, който издига въздух под задното крило.
Нико Розберг обаче направи само 14 обиколки и за дълго остана в бокса за проверки на новата, много компактна скоростна кутия.
Тимът тества и новото си многозвенно предно крило, което има поне 5 различни големи детайла. С него екипът на Рос Браун се опитва да стабилизира предната част. По време на изпитанията миналата седмица в Херес особено при подаване на газ предницата направо излизаше от контрол. Този проблем трябва да бъде отстранен с крилото, което създава повече натиск и колата се балансира по-добре.
Днес ми обясниха, че проблемът за тима е в това, че ако направи още по-категорични – по-малко на брой, но по-големи елементи на предното крило – може да създаде наистина по-голяма сила на натиск, но зад елементите на крилото пътят (дъгата) на потока става много дълга и започва да се отлепя, образуват се вихри. Това влошава натиска и повишава челното съпротивление.
Миналата година с двойния DRS се влияеше и върху работата на предното крило. Когато системата се отвореше, се чистеше и въздухът под предното крило. Така се създаваше баланс при висока скорост и се понижаваше общото челно съпротивление. Колата бе супербърза на правите, но в завоите не бе добра, защото от самото крило бяха премахнати много елементи, за което ClubS1 писа още миналото лято.
Сега двойният DRS е забранен и тимът очевидно търси по-стандартен начин да балансира болида.
Очевидно с новия пасивен DRS се търси начин да се обдухва задното крило и да се понижава така челното съпротивление. По този начин се компенсира на правите (поне отчасти) работата на по-мощното вече предно крило. Балансът обаче е изключително тънък и постигането му ще е огромно постижение за тима.