Мик Шумахер ще кара за Алпин в WEC. Германецът възобновява активната си състезателна кариера и става част от състава на френския отбор. Шумахер ще кара един от прототипите на Алпин в класа на хиперавтомобилите през сезон 2024 в световния шампионат за издръжливост на ФИА. Същевременно той остава резервен пилот на Мерцедес в F1.
Our 2024 Hypercar Team
Charles, Nico, and Matthieu, who have worn the blue for multiple seasons take up their spots in the team, as we welcome Paul-Loup, Ferdinand and Mick to our WEC assault.#AlpineEnduranceTeam #WEC #LeMans24 pic.twitter.com/xTIwum3f4q
— Alpine Endurance Team (@SignatechAlpine) November 22, 2023
Шумахер прекара два сезона в F1 с тима на Хаас. 24-годишният състезател бе освободен от американския отбор преди година. Оттогава той е в ролята на резервен и тестов състезател в Мерцедес
Шампионът във Формула 2 за 2020 г. опита да си намери място в някой друг отбор от F1 и дори бе спряган за Уилямс. За нещастие, отборът от Гроув не прояви сериозен интерес към германеца, въпреки близките отношения между Джеймс Ваулс и Тото Волф. Следователно Шумахер трябваше да се потърси място в друг шампионат, ако искаше да продължи състезателната си кариера.
Слуховете за Шумахер и Алпин се появиха още в началото на есента. Младият германец направи тест с прототипа на френския производител на Херес. В крайна сметка Алпин реши привлече германеца към своя пилотски състав през следващия сезон в WEC.
„Започнах нова глава с Алпин в категорията хиперавтомобилите на FIA WEC“, сподели Шумахер. „Автомобилът е впечатляващ и нямам търпение да започна. Израснал съм с едноместни автомобили, така че управлението на автомобил със затворен кокпит и покрити колела е чудесна възможност да усъвършенствам уменията си за управление.“
„Тази година много ми липсваха състезанията, които обичах да правя още от дете. Честно казано ми беше трудно да гледам как другите пилоти излизат на пистата“, продължи германецът. „Състезанията за издръжливост са ново предизвикателство за мен. Сигурен съм, че догодина ще споделим страхотни моменти заедно с Алпин.“
Let’s go racing together! Excited to be part of the new Hypercar chapter in Alpine’s endurance racing history @signatechAlpine @FIAWEC pic.twitter.com/SNuYbQyHkq
— Mick Schumacher (@SchumacherMick) November 22, 2023
Алпин ще се прехвърли във висшия клас на WEC заедно с новите участници БМВ, Ламборгини и Isotta Fraschini. Французите създадоха прототип, който носи името A424 LMDh. Той е базиран на новото поколение шаси Oreca LMP2 и е оборудван с 3.4-литров V6 двигател с една турбина, разработен в сътрудничество с Mecachrome. Той е подсилен от стандартната хибридна система на задния мост, обща за всички автомобили от категория LMDh. Тя е разработена от Бош, Xtrac и Уилямс Адвансд Енджиниъринг.
Алпин обяви пълния си пилотски състав за сезон 2024 в WEC. Освен Мик Шумахер, тук се включват още Никола Лапиер, Матю Ваксивиер, Шарл Милези, Фердинанд Хабсбург и Пол-Луп Шатен
„На този решаващ етап за програмата A424 с гордост разкриваме шестимата пилоти, които ще се състезават за нас в категорията хиперавтомобили през 2024 г.-„, коментира Бруно Фамен.
„Заедно с [шефа на Signatech] Филип Сино искахме пилоти, които са не само бързи и надеждни. Разбира се, те трябва да показват истински отборен дух и добър състезателен нюх, за да представят най-добре цветовете на Алпин във водещата категория на световния шампионат за издръжливост.“
„Абсолютно сме щастливи, че имаме тези шестима пилоти. Надяваме се, че всички те ще внесат своя опит и качества в проекта, например Шарл с неговата младост, Никола с неговия опит в издръжливостта, за да наставлява по-младите пилоти. Не трябва да забравяме Мик и неговия опит, придобит на най-високо ниво.“
„Това може да е първото му участие в състезанията за издръжливост. Ентусиазмът му за проекта и желанието му да се присъедини към нас са осезаеми. Сигурен съм, че той ще бъде истинска придобивка“, добави вицепрезидентът на Алпин Моторспорт.
Освен програмата си в WEC с Алпин, Мик Шумахер ще остане в ролята на резервен състезател на Мерцедес през следващата кампания.
„Мик има място тук като наш резервен пилот и е част от семейството. Ще му дадем колкото се мъже повече време в колата. Той може да получи място в заводски отбор при друг производител в WEC, спортни автомобили, или където и да било. Винаги ще имаме този дом тук за него. Каквато и програма да реши, той може да остане при нас като резервен пилот“, каза Тото Волф по-рано тази година.
Delighted to confirm that @SchumacherMick will retain his reserve driver role with the team for 2024
We’re excited to see Mick continue to contribute to our team alongside his new challenge in @FIAWEC next season pic.twitter.com/6bN2actbs5
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 22, 2023