Начало MotoGP News Милър: Престоят в Дукати напълно промени кариерата ми в MotoGP

Милър: Престоят в Дукати напълно промени кариерата ми в MotoGP

223
0
Джак Милър, Дукати
Джак Милър, снимка Дукати

Джак Милър призна, че престоят му в Дукати напълно е променил кариерата му в MotoGP. Австралиецът прекара последните пет сезона при марката от Болоня, преди да продължи кариерата си в КТМ.

Милър започна кариерата си в MotoGP през 2015 г. 27-годишният състезател премина директно от най-малкия клас Moto3. Австралиецът караше мотори на Хонда през първите си три кампании в кралския клас. Първата му победа дойде в хаотичното състезание в Нидерландия през 2016-та. Тогава той показа отлично темпо на мократа писта Асен и грабна победата. Същевременно надпреварата в средния клас в същия уикенд бе спечелена от Такааки Накагами (LCR Хонда), а тази в Moto3 от новия световен шампион Франческо Баная.

После Милър решава да се присъедини към екипа на Прамак Дукати. Така той стана част от семейството на италианския производител. Австралиецът направи добро впечатление с мотора на Дукати. През 2019 г. той записа пет трети места и в някой случаи бе най-предно класираният състезател с мотор на Дукати. Милър остана част от екипа на Прамак за още една година и записа още четири подиума. 27-годишният състезател на два пъти бе изключително близо спечелването на първата си победа с мотор на Дукати.

Милър в крайна сметка получи така очакваното повишение и премина в заводския отбор на Дукати. Заедно с него дойде и Франческо Баная. Въпреки големите очаквания към австралиеца, той се представи доста колебливо и не толкова силно спрямо италианския си колега. Милър все пак спечели състезания на Херес и Льо Ман и записа подиуми в Алгарве и Валенсия. Това му гарантира удължаване на договора с марката от Болоня за още една година.

Началото на сезон 2022 за Милър отново бе по-трудно от очакваното. Бившият пилот на Дукати записа подиум в Тексас, но отпадна от състезанията в Катар и Португалия. Макар да записа второ място във Франция, от Дукати решиха да се разделят с австралиеца за сметка на Енеа Бастианини. Италианците все пак предложиха на Милър да заеме мястото на своя заместник в екипа на Грезини Дукати. В крайна сметка четирикратният победител в кралския клас реши да напусне семейството на Дукати и да подпише с КТМ. Там той ще си партнира с Брад Байндър.

В края на изминалата кампания Милър спечели старта в Япония и се качи на подиума в Тайланд. В допълнение, пистата Филип Айлънд кръсти един от завоите си в чест на австралиеца. За негово нещастие, той бе ударен именно на този завой по време на тазгодишната Гран при на Австралия.

Малко след финала на сезон 2022 във Валенсия той заяви, че престоят му в италианския отбор е бил „невероятно пътуване.“ Също така каза, че се надява на „нещо различно и свежо“ след преминаването си в КТМ. Австралийският състезател изпробва мотора RC16 по време на следсезонните тестове във Валенсия.

27-годишният състезател призна, че не е бил толкова емоционален след последната си надпревара за Дукати. В крайна сметка Милър отпадна от състезанието във Валенсия докато се бореше за третата позиция.

„Не, изобщо не бях толкова емоционален. Както казах в началото, мисля, че това е един от тези уикенди. Случвало ми се е и преди, не знам дали ще ми се случи отново“, каза Милър.

„Престоят в Дукати напълно промени кариерата ми в MotoGP. Допреди идването ми тук имах един подиум, който беше победа на мокро. Сега имам четири победи и повече от 20 подиума.“

„Това беше невероятно пътуване. Научих много, преминах през толкова много различни конфигурации на мотора, така че се чувствам привързан към тази страна на нещата. Цялата причина за това решение, цялата причина за мен беше наистина нещо различно, нещо свежо. Всичко, ще което получавам в KTM, е това, към което се стремя. Ето защо в крайна сметка решението беше само мое“, добави пилотът на КТМ.

Милър записа последното си участие с Дукати в края на миналия месец. Тогава той се включи в последния кръг от сезон 2022 в австралийския супербайк шампионат (ASBK) на пистата The Bend Motorsport Park. Австралиецът отпадна в първия старт, докато във втория финишира четвърти с Дукати Панигале V4.