Смяна на караула в завода на MINI в Оксфорд: докато търсенето в целия свят за новите MINI 3 врати и въведеното преди няколко месеца MINI 5 врати постоянно се увеличава, наближава края на производството на двата модела от предишното поколение на оригинала в премиум компактния сегмент на малките автомобили. Двата двуместни индивидуални спортиста от семейството на MINI – MINI Coupé и MINI Roadster – ще завършат жизнения си път едновременно. С това британският премиум автомобилен производител продължава смяната на поколенията в моделната си програма и на автомобилното производство в Оксфорд. Също като новото MINI 3 врати там вече се произвежда и новото MINI 5 врати със 7 варианта на двигателите.
MINI Coupé отпразнува дебюта си в „Зеления ад” на Нюрбургринг. При 24-часовото състезание на Северната отсечка на Нюрбургринг новият модел направи световната си премиера непосредствено преди представянето си на международното автомобилно изложение (IAA) 2011 във Франкфурт. MINI John Cooper Works Coupé Endurance се справи блестящо с предизвикателството и с това подчерта не само спортните си таланти, но и надеждността на първия двуместен модел в моделната програма на MINI. От тогава MINI Coupé впечатлява и по пътищата с особено интензивното си Gokart усещане, което се осигурява от мощните двигатели, специфичните настройки на окачването, ниския център на тежестта и автоматично издигащият се при висока скорост заден спойлер. Неподражаемата форма на покрива с интегриран спойлер и ниския силует придават на MINI Coupé едновременно спортно и индивидуално излъчване.
С MINI Roadster британският премиум производител също успя да завладее един атрактивен автомобилен сегмент. Първият открит двуместен автомобил в историята на марката се оборудва с текстилен мек покрив, който се сгъва особено бързо ръчно или полуавтоматично. Освен това MINI Roadster – също като MINI Coupé – впечатляват с функционалността си благодарение на просторния багажник с отвор за дълги предмети.
Типичното за MINI усещане, и то с още по-голямо разнообразие, се осигурява и от новото поколение модели. За новото MINI 3 врати (среден разход на гориво: 5,7 – 3,4 л/100 км; СО2 емисии: 133 – 89 г/км), както и за новото MINI 5 врати (среден разход на гориво: 5,9 – 3,5 л/100 км; СО2 емисии: 136 – 92 г/км) се предлага избор от 4 бензинови и 3 дизелови двигателя с мощност от 55 кВт/75 к.с. до 141 кВт/192 к.с. Най-новото попълнение е екстремно спортното MINI John Cooper Works (среден разход на гориво: 6,7 л/100 км; СО2 емисии: 155 г/км), чиито четирицилиндров турбодвигател развива най-високата за сериен модел на марката мощност от 170 кВт/231 к.с. Освен това в завода на MINI в Оксфорд продължава да се произвежда един модел, който гарантира радост от шофирането под открито небе. MINI Cabrio се предлага с 3 бензинови и 2 дизелови двигателя. Продължава и производството на MINI John Cooper Works Cabrio.
MINI Countryman и MINI Paceman също продължават успешната си кариера в премиум компактния сегмент. За всестранният талант с 5 врати и за Sports Activity Coupé също се предлага голям избор от двигатели. Освен това двата модела могат опционално да бъдат оборудвани със специално разработената за MINI система за двойно задвижване ALL4.