Mitsubishi Motors участва в кроскънтри рали с Outlander PHEV. Компанията MMC винаги е подкрепяла автомобилния спорт като начин за усъвършенстване на автомобилите и въпреки че славните дни на рали Дакар и на световния рали шампионат вече са в историята за Mitsubishi, постиженията на иновативния състезателен електромобил i-MiEV Evo на състезанието Пайкс Пийк също са доказателство за това – особено като пример за приложението на авангардните технологии в спорта.
За по-големия SUV/кросоувър Outlander кроскънтри ралитата изглеждат по-подходящи – още повече, че те дават възможност да се направи необичайна демонстрация на възможностите на Outlander PHEV и на неговото уникално плъг-ин хибридно електрическо задвижване.
Поради тази причина преди да започне серийното производство Outlander PHEV бе включен в азиатското кроскънтри рали 2013 г. (AXCR), проведено в периода 10-16 август в Тайланд и Лаос, като наскоро в Япония стартираха последващи мероприятията, свързани с това участие.
AXCR е азиатски вариант на трудните надпревари за издръжливост от типа на Дакар. Тази година състезанието започна от Патая и завърши в Паксе, южен Лаос. В продължение на повече от 6 дни състезателите преминаха над 2 000 км при различни условия – планински терени, джунгли с кални пътища, реки и водни препятствия и т.н. Outlander PHEV привлече голямо внимание поради факта, че бе единственият плъг-ин хибриден автомобил, докато повечето останали коли бяха високопроходими дизелови пикапи.
Единственият Outlander PHEV в това състезание, регистриран от частен екип (“Two and Four Motor Sports”) с подкрепата на Mitsubishi Motors, завърши на 17-то място в общото класиране без аварии. Това бе истински успех за един фактически стандартен автомобил с Twin Motor 4WD плъг-ин хибридно електрическо задвижване и система Super All Wheel Control (S-AWC). Единствените промени бяха адаптираните за кроскънтри състезанието амортисьори и пружини, защитна ролбарна клетка, долни протекторни панели, изпускателна система, въздухопроводи.
През октомври миналата година пък стартира поетапното навлизане на модела на европейския пазар, започвайки от Холандия, Швейцария, Норвегия и Швеция. От началото на 2014 г. вече се приемат заявки в повечето европейски страни, като доставките ще започнат през пролетта. Броят на поръчките, получени от Mitsubishi Motors, вече надхвърля 15 000 (по данни към 1 февруари) за целия регион.
MMC планира да произведе над 50 000 автомобила в своя завод Оказаки (Япония), като европейският регион ще е най-големият пазар за този модел.