Два от най-интересните експоната на щанда на Mitsubishi на автомобилното изложение в Женева са концепциите на електромобил за ежедневни извънградски пътувания (CA-MiEV) и хибриден пикап (GR HEV).
Започвайки с иновационния i-MiEV през 2009 г. и поставяйки си за цел да обхване 20% дял от пазара на електромобили до 2020 г., MMC вече направи значителни стъпки в тази насока с изцяло новия плъг-ин хибрид Outlander (“PHEV”) и разработването на авангардна архитектура, приложима и за двете системи на задвижване (“Dual Design”). Днес Mitsubishi Motors разширява своята дейност в тази насока с цел да обхване цялата технологична гама в областта на електромобилите – чисти електромобили (EV), хибридни електромобили (HEV) и плъг-ин хибридни електромобили (PHEV), което си личи от премиерата на два концептуални електромобила на автомобилното изложение в Женева през 2013 г., наред с плъг-ин хибрида New Outlander. Един от тези два концептуални автомобила е електромобилът Concept CA-MiEV.
Concept CA-MiEV представлява идеята за следващо поколение компактен електромобил, който да не се използва само за градски пътувания. Производство не е планирано, а целта е да се демонстрират различните технологии, които MMC възнамерява да въведе в средносрочен и дългосрочен план в своята гама от глобални автомобили. Този демонстрационен автомобил може да бъде базиран на системи за електрическо задвижване от следващо поколение и батерии с висока плътност на енергията, конструкция с ниско тегло и подобрена аеродинамика, осигурявайки пробег от 300 км (или около една седмица за средните разстояния на пътуване в Европа), което го прави абсолютно подходящ за ежедневни пътувания в близост до и извън града. Включени са и други иновативни системи и функции от реалния живот, напр. система за безжично магнитнорезонансно зареждане на батериите, функция с използване на смартфони и др.
Дизайнът няма да е на заден план и в новите разработки, като усилията ще са насочени към подобряване на аеродинамичните характеристики. След постигнатото рекордно ниско челно съпротивление (Cd) от 0.27, компактният Concept CA-MiEV хечбек с 5 врати продължава тази тенденция с нова цел – понижаване на коефициента на челно съпротивление до 0.26. Стреловидната и заоблена аеродинамична форма е постигната чрез прилагане на високотехнологични подходи при разработването на дизайна, включително при създаването на необичайната скосена линия на покрива в задната част, наподобяваща навес.
Концептуалният GR-HEV пък е първото приложение от Mitsubishi Motors на хибридната технология (HEV) в еднотонен пикап – автомобил, който се търси много в развиващите се пазари и е изключително успешно продаван продукт на Mitsubishi, започвайки от Европа (най-големия пазар с продадени над 615,000 автомобила от общо 1,42 милиона, произведени от MM Тайланд в периода между 1992 г. и 2012 г.).
Следващият възможен продукт на Mitsubishi Motors, базиран на подхода “Dual Design” за архитектура, приложима и за двете системи на задвижване, е изцяло новият HEV автомобил с разработен от Mitsubishi чист дизелов 2,5-литров двигател и монтиран към предния мост електромотор, свързан с автоматична скоростна кутия (с електронна операционна система за управление на цялата конфигурация), и с батерии, разположени (по безопасен начин) в рамата с напречни греди, осигуряващи допълнителна защита на тези компоненти.
Като по-проста и евтина алтернатива на EV и PHEV, HEV се счита за идеално решение за превозни средства с големи ежедневни натоварвания, с оглед на изискванията на клиентите на пикапи и лекотоварни автомобили, и демонстрира по перфектен начин зелените амбиции на MMC и в най-отдалечените краища на планетата, с амбициозната цел да се постигне ниво на емисии на CO2 под 149 г/км – много по-добро от средното за сегмента ниво.
Освен това Concept GR-HEV използва и популярната технология на Mitsubishi за постоянно 4WD задвижване, с интегрирана система за контрол на динамиката на автомобила (S-AWC), осигуряваща висока стабилност и сцепление при всякакви условия на пътя.
Дизайнът на Concept GR-HEV е базиран на тема, разработена най-напред за сегашния модел Triton/L200 – визия на пикап, като дългото товарно отделение е оформено като продължение на кабината, с извита разделителна линия, която служи и като опора за интегрираните странични прагове.
Още по-назад, товарното отделение е оформено като тримерно продължение на кабината, което си личи както от дизайна на откритите трапецовидни арки над колелата (и техните асиметрични плоски декоративни елементи с динамична форма), така и от привлекателния заден капак и спираловидния дизайн на комбинираните задни светлини.